• 1
  • 2
2008-01-29, 16:49
Medlem
FarbrorGuds avatar
visserligen bakeri men endå matlagning dock inte uppvärmning men får nämnas endå!

Tårtor av nästan alla dess slag blir betydligt bättre om dom får en natt på sig att gotta till sig.

Annars vill jag påstå att alla potatisrätter blir skit när dom micras. Mycket av de goda egenskaperna hos potatis i form av näring och annat tjafs försvinner markant vid återuppvärmning och vid varmhållning.
Citera
2008-01-29, 21:44
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ]CraP}
Och folk med känsla för ekonomi som har ett arbete?

Folk med känsla för ekonomi borde väl knappast behöva sätta sig i en sådan situation där de behöver göra storkok för att överleva vardagen?
Citera
2008-01-29, 21:59
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Folk med känsla för ekonomi borde väl knappast behöva sätta sig i en sådan situation där de behöver göra storkok för att överleva vardagen?

Nej men kanske för att deras arbete tar upp en massa tid och deras defenition av "rolig fritid" inte är att stå framför spisen, Sen så är det inte alla som har tid att ställa sig och svänga ihop en trevlig lunch på lunchrasten.

Skulle jag då tro. Jobbar i kök när jag jobbar så har aldrig det problemet riktigt :P
Citera
2008-01-29, 22:52
Medlem
knoxahs avatar
Uppvärmd mat smakar i regel konstgjort
Citera
2008-01-29, 23:04
Medlem
Trumpeters avatar
Förutom grytor tycker jag potatisgratäng är minst lika gott dagen efter.
Citera
2008-01-29, 23:41
Medlem
Jag tycker att uppvärmd mat är mycket godare än nylagad. Och detta då i synnerhet stuvade makaroner och stekt korv(för att välja ngn favorit). Men all (annan) mat tycker jag smakar mera och godare som just uppvärmd. Fast inte uppvärmd i micro då, utan stekt eller värmd i kastrull.
Citera
2008-01-30, 00:54
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Jag tycker att uppvärmd mat är mycket godare än nylagad. Och detta då i synnerhet stuvade makaroner och stekt korv(för att välja ngn favorit). Men all (annan) mat tycker jag smakar mera och godare som just uppvärmd. Fast inte uppvärmd i micro då, utan stekt eller värmd i kastrull.

Men blir inte makaronerna väldigt tråkiga i konsistens då?
Citera
2008-01-30, 02:08
Medlem
roadrashs avatar
Tar aldrig matlåda då jag precis som TS tycker nylagad mat är hästlängder godare än uppvärmd.
Citera
2008-01-30, 09:58
Medlem
Jag säger som dom flesta andra här; självklart är nylagad mat godast men uppvärmd är helt ok. Brukar ofta laga storkok så att jag har att värma upp i flera dagar. Det gör jag inte för att jag är lodis, utan helt enkelt för att jag kan tänka mig roligare saker att ägna fritiden åt än att laga mat.
Citera
2008-01-30, 11:14
Medlem
PurrePs avatar
Uppvärmd vällagad mat är godare än flottig och smaklös luchrestaurangmat, allt funkar såklart inte. Saker som ska ätas nystekta är ett bra exempel på mindre bra värmmat.

Jag tror att min thaigryta med ris kommer vara jäkligt god om en stund....
Citera
2008-01-30, 11:49
Medlem
korvgobbens avatar
Jag tar med mig mat av rent ekonomiska skäl....!!! Jag tjänar absolut inte dåligt, men jag anser det vara onödigt att betala 70 kr om dagen för mat som jag kan laga själv för 20-25 kr....!!! den 50 lappen man sparar om dagen kan man lägga på roligare saker...!!!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in