Var med i en utagningstävling ida inför en europamästerskaps tävling inom matlagning i skolan..
Jag gjorde en terrin på lammrostbiff&Sparris, samt gräddig baconsås som jag skumma vid servering och strödde knaperstekta små baconkuber över.. Vilket dommarna tyckte var den mest överlägsna förätt. Varmrätten var en timbal på Rödspätta,zucchini och fänkål. Tillsammans med panco friterad duschess... 8/10 på den..
Min arbetkamrat hade i uppgift att att göra desserten å endast desserten. Han misslyckades så grovt man bara kunnat.. Han ville gö en hallonpaj, jag sa ingenting om de, så kan man säga att han gjorde den.. Han servera den utan min vetskap med degigt pajskal samt Vattning fyllning..de var som en soppa i en degskål som sakta skönk ihop. jag kuggades pga detta vi arbeta i team. Jag kämpa med förätterna och varmrätten och allt blir super så klarar inte killen av en simpel dessert å de åker jag på? rättvist?
Haha fett surt! Men lite koll får du fan ha när ni arbetar i team. för fan!
Du får väl inför nästa tävling styra upp ans dessert, kanske låta honom provlaga den innan tävlingen? Då kan du ju passa på att lära honom ett och annat om det skulle behövas.
Sen är ju inte hallonpaj särskilt roligt... Kanske en pannacotta med någon sås till?
Du får väl inför nästa tävling styra upp ans dessert, kanske låta honom provlaga den innan tävlingen? Då kan du ju passa på att lära honom ett och annat om det skulle behövas.
Sen är ju inte hallonpaj särskilt roligt... Kanske en pannacotta med någon sås till?
panacotta är ju inte särskilt roligt det heller. Lite nyskapande tack! Panacotta körs ju på nästan alla restauranger nu förtiden tycker jag, I alla dess smaker och utssende.
panacotta är ju inte särskilt roligt det heller. Lite nyskapande tack! Panacotta körs ju på nästan alla restauranger nu förtiden tycker jag, I alla dess smaker och utssende.
Ok, kör en sufflé istället då, kanske katrinplommon eller choklad?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!