• 1
  • 2
2008-01-28, 23:22
Medlem
Per Plexs avatar
Eftersom du inte talar om ifall du själv valt sammarbetspartner så kan vi inte ta ställning till din eventuella skuld i misslyckandet.
Citera
2008-01-29, 20:40
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Var med i en utagningstävling ida inför en europamästerskaps tävling inom matlagning i skolan..
Jag gjorde en terrin på lammrostbiff&Sparris, samt gräddig baconsås som jag skumma vid servering och strödde knaperstekta små baconkuber över.. Vilket dommarna tyckte var den mest överlägsna förätt. Varmrätten var en timbal på Rödspätta,zucchini och fänkål. Tillsammans med panco friterad duschess... 8/10 på den..
Min arbetkamrat hade i uppgift att att göra desserten å endast desserten. Han misslyckades så grovt man bara kunnat.. Han ville gö en hallonpaj, jag sa ingenting om de, så kan man säga att han gjorde den.. Han servera den utan min vetskap med degigt pajskal samt Vattning fyllning..de var som en soppa i en degskål som sakta skönk ihop. jag kuggades pga detta vi arbeta i team. Jag kämpa med förätterna och varmrätten och allt blir super så klarar inte killen av en simpel dessert å de åker jag på? rättvist?

Haha fett surt! Men lite koll får du fan ha när ni arbetar i team. för fan!
Citera
2008-01-30, 14:10
Medlem
Friedensengels avatar
Du får väl inför nästa tävling styra upp ans dessert, kanske låta honom provlaga den innan tävlingen? Då kan du ju passa på att lära honom ett och annat om det skulle behövas.

Sen är ju inte hallonpaj särskilt roligt... Kanske en pannacotta med någon sås till?
Citera
2008-01-30, 14:14
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friedensengel
Du får väl inför nästa tävling styra upp ans dessert, kanske låta honom provlaga den innan tävlingen? Då kan du ju passa på att lära honom ett och annat om det skulle behövas.

Sen är ju inte hallonpaj särskilt roligt... Kanske en pannacotta med någon sås till?

panacotta är ju inte särskilt roligt det heller. Lite nyskapande tack! Panacotta körs ju på nästan alla restauranger nu förtiden tycker jag, I alla dess smaker och utssende.
Citera
2008-01-30, 14:16
Medlem
Bättre lycka nästa gång

Vilken dj- a sop(p)a.
Kör ned hans nävar i en köttkvarn, han har ändå inget i ett kök att göra
Citera
2008-01-30, 14:20
Medlem
wastes avatar
Han lade iallafall inte bajs i maten, eller damm i potatisgratängen...
Citera
2008-01-30, 14:23
Medlem
Friedensengels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
panacotta är ju inte särskilt roligt det heller. Lite nyskapande tack! Panacotta körs ju på nästan alla restauranger nu förtiden tycker jag, I alla dess smaker och utssende.

Ok, kör en sufflé istället då, kanske katrinplommon eller choklad?
Citera
2008-01-30, 15:57
Medlem
ih82w846s avatar
Klart som fan att du kuggas, meningen var kanske att ni skulle jobba i team,
vilket ni tydligen inte gjorde.
Citera
2008-01-30, 18:15
Medlem
Isnatts avatar
Man brukar ju strö lite maizena på sådana pajer just för att den inte ska bli allt för vattning, det får du informera din "kamrat" om

Jag har också tävlat i matlagning en gång. Rätt värdelöst (jo, jag vann inte )
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in