2008-01-28, 17:35
Medlem
mrgyntros avatar
Undrar om nån sitter inne på nåra bra tips på klädkombinationer som framhäver en mer glamrock/hårmetalstil frå 80talet?
Tighta jeans, långt hår och vintage tshirts är ju en bra början, men behöver lite mer tips på jackor, skor accesoarer osv...
Tips på inköpsställen för kläder i samma kategori uppskattas också
Citera
2008-01-29, 16:15
Medlem
mrgyntros avatar
ingen som har något alls att komma med?
Citera
2008-01-29, 17:12
Medlem
Quasys avatar
typ HM har väll massa smycken tror jag? sedan har carlings rätt shyssta kläder. en shysst scarf och ett najs bälte är väll oxå viktigt
Sedan nå shyssta skor är väll vikigt:P
Citera
2008-01-29, 17:20
Medlem
Tolvans avatar
Jepp, skor är viktigt, cowboyboots var väldigt vanligt då men för fegisar går det ju att använda Converse.

Ett tips, kolla in bilder på Guns n Roses, Skid Row, LA Guns och Motley Crue.
Senast redigerad av Tolvan 2008-01-29 kl. 18:00.
Citera
2008-01-29, 17:38
Medlem
Herr_Oins avatar
Vet att Bruuns Bazar (BZR) hade en vrålskön jacklinje för ett par år sedan med slimmade, "hårdare" modeller. Har en själv som jag har haft mycket roligt i. Leta upp deras jackor.

Ett par sköna kängor/stövlar från kanske Rizzo om du inte törs köra fullblodscowboyboots.

T-shirtar behöver väl inte alltid vara sådär fejkat "vintage". Leta isf upp en riktigt gammal på tex eBay. Annars så är väl ett linne under jackan en klar favorit.

Apropå smycken, satsa inte på halssmycken. Häng istället på en massa leopardarmband och klockor och nitar etc runt handlederna upp över hela underarmarna.

Hade jag vart sleaze hade jag nog sett ut sådär.
Citera
2009-02-03, 22:58
Medlem
Tights

Någon som vet vart man kan få tag i Leopard/zebra tights lr liknande ?? jag är kille 18 år( vad nu åldern har med saken att göra)...
Mycket tacksam för svar
Citera
2009-02-04, 00:06
Medlem
Tinoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrummerBoy1
Någon som vet vart man kan få tag i Leopard/zebra tights lr liknande ?? jag är kille 18 år[/b]( vad nu åldern har med saken att göra)...
Mycket tacksam för svar

Citera
2011-02-25, 17:29
Medlem
Riverfields avatar
Det viktigaste är ändå cowboybootsen som jag ser det. Annars åtsittande byxor(läder/jeans), tights går också bra, linne/vintage t-shirt, armband, snyggt skärp och någon scarf skulle jag tro. Klär mig själv i allt detta
Citera
2011-02-25, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riverfield
Det viktigaste är ändå cowboybootsen som jag ser det. Annars åtsittande byxor(läder/jeans), tights går också bra, linne/vintage t-shirt, armband, snyggt skärp och någon scarf skulle jag tro. Klär mig själv i allt detta
Vad har du för jacka så här i vintertider & Hur gammal är du?
Citera
2011-02-25, 22:45
Medlem
Riverfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovven
Vad har du för jacka så här i vintertider & Hur gammal är du?

Jag kör med min skinnjacka i stort sett året runt faktiskt, men ibland blir jag lite "mesig" och tar på mig min gamla rock och jag är 16 år
Citera
2011-02-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riverfield
Jag kör med min skinnjacka i stort sett året runt faktiskt, men ibland blir jag lite "mesig" och tar på mig min gamla rock och jag är 16 år
Det är 18 års gräns på fb
Citera
2011-02-27, 15:57
Medlem
Riverfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kovven
Det är 18 års gräns på fb

Oj, ber om ursäkt skrev lite snabbt och då blev det fel helt enkelt, skulle stått 19
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in