2008-01-28, 17:34
Medlem
Har efter gårdagens ryggpass lite ont i mitten av ryggen. Känns när jag andas djupt och känner mig väldigt stel. Känns som man vill knäcka till ryggen lixom.

Vanlig sträckning? Hoppas jag kan köra på som vanligt immorn.
Citera
2008-01-28, 19:40
Medlem
Aakkes avatar
Det är förmodligen en sträckning, det försvinner inom de närmsta dagarna, men om du har kvar besvären 2-3veckor kanske det är läkare du ska till
Citera
2008-10-29, 14:29
Medlem
dominaxs avatar
Jag lånar den här tråden lite...
Sträckte mig förmodligen i går när jag körde stela marklyft. Mellan ena skulderbladet och ryggraden. Gör ont så innihelvete.
Jag skippar träningen (rygg) i dag. Kan jag fortsätta träna imorgon som vanligt?
Senast redigerad av dominax 2008-10-29 kl. 15:24.
Citera
2008-10-29, 15:09
Medlem
Axons avatar
Låter som en liten liten muskelbristning. De du beskriver som låsningar i ryggen är precis låsningar i ryggradens facettleder. Dessa går att behandla genom s.k manipulation "knäcka ryggen i folkmun". En bristning kan läka sig själv men ibland läker den med ärrvävnad vilket kan behöva behandlas bort.

Uppsök naprapat/kiropraktor om du behöver hjälp. Vad en läkare som någon i tråden hänvisade till skulle kunna göra för dina besvär förutom att skriva ut smärtstillande (som du förövrigt kan köpa på apoteket) skulle jag gärna vilja höra en motivering till.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in