Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Darkthrone är ett av de band som ansträngt sig mest för att hitta den ljudbild de vill ha.
Men det borde inte vara så svårt att hitta en billig bas på blocket. Annars kan man alltid leta rätt på en replokal som redan har en bas så blir det ännu billigare.
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Exakt... Darkthrone har långt ifrån dåligt ljud. Det verkar tyvärr inte som att många förstår det, vilket har bidragit till den här trenden av uselt ljud som har plågat black metal sedan början av 90-talet. Black metal är överbefolkat av folk som inte hör skillnad mellan ljudet på en pissig demotape med något skitband som inte ens orkat lära sig spela instrument ordentligt och skivor som "A Blaze in the Northern Sky", och därför anstränger de sig inte mer eftersom de inte tror att det ligger något mer bakom de gamla klassiska skivorna.
Ni två har jävligt rätt, och jag vill lägga till Nattens Madrigal i röran - det är ett av albumen som ahr fått mest skit för "dåligt" ljud men är helt tydligt noga framarbetat och precis som de vill(e) ha det, och enligt mig är det alldeles utmärkt produktionsmässigt såväl som musikaliskt.
Citat:
Ursprungligen postat av Akatsuki
Jag tycker att han skall sköta inspelningen i windows ljudinspelaren och micka allt med en mick som fjortisar använder till cs... det är BM! xD
edit; låt gärna en full kompis hålla i micken och rikta den mot stärkaren eller dyligt... gärna utomhus då det blåser!
Det är BM (eller metal över huvud taget) att göra så gott man kan med vad man har tillgängligt, inte att göra så dåligt man kan med vad man kan hitta på tre minuter.