Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-01-29, 08:34
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkvisitiv
Enklaste är det gamla sättet:
mkdir /mnt/win-ntfs
mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/win-ntfs ro umask=000
cd /mnt/win-ntfs
ls

Det bör fungera. Anledningen till hans felmeddelande är att partitionen inte är korrekt nedstängd och det finns oavslutade filhanteringar mm som bör slutföras. Linux vill därför inte montera partitionen som skrivbar, men om man som du föreslår monterar den som read-only så brukar det gå att montera utan problem.

Observera också att det här inte beror på någon bugg eller fel i Linux, utan det är för att förhindra dataförluster i volymen. Man kan ju vilja återmontera volymen i Windows igen och skriva klart det som pågick.
Citera
2008-01-29, 20:53
Medlem
Whonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det bör fungera. Anledningen till hans felmeddelande är att partitionen inte är korrekt nedstängd och det finns oavslutade filhanteringar mm som bör slutföras. Linux vill därför inte montera partitionen som skrivbar, men om man som du föreslår monterar den som read-only så brukar det gå att montera utan problem.

Observera också att det här inte beror på någon bugg eller fel i Linux, utan det är för att förhindra dataförluster i volymen. Man kan ju vilja återmontera volymen i Windows igen och skriva klart det som pågick.

Jag e väldigt dålig på dehär ni har inte lust o skriva HUR ja gör de också ?
Citera
2008-01-29, 22:22
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whonz
Jag e väldigt dålig på dehär ni har inte lust o skriva HUR ja gör de också ?

I en terminal.
Citera
2008-02-02, 13:56
Medlem
Whonzs avatar
På något sätt så har ja dödat min externa hd så jag får testa när ja får igång den.
Men ja har en inbyggd hd hur får ja igång den?
http://img129.imageshack.us/img129/1371/skrmbildpd4.png
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in