2008-01-27, 12:38
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det är väl en självklarhet att det finns bra och dåliga invandrare, tvivlar på att någon härinne anser att alla invandrare är utav ondo.
Du skulle bara veta
Citera
2008-01-27, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Du skulle bara veta

Jag tror nog snarare att det låter så ibland, kanske även från mitt håll, men det är nog inte så sanningen ser ut egentligen.
Citera
2008-01-27, 12:55
Medlem
Bengrots avatar
Det är väl klart att det finns snälla invandrare, min fru är ett lysande exempel. Men varför ska man diskutera om folk som uppträder och beter sig som man förväntar sig att folk ska uppträda? Känns inte riktigt som om det skulle kunna bli någon fart på en sådan debatt. Det är roligare att vara lite upprörd när man surrar
Citera
2008-01-27, 13:12
Medlem
Saint_Jimmy90s avatar
Självklart

Visst har jag träffat snaälla invandrare, Och själv klart får dom ta skit för vad alla andra "blattar" som inte uppförsig gör. Men det är ju en självklarhet. Givetvis så bedömmer man ju inte 1000 Människor på hur 3st uppförsig utan man ser ju saken i det stora hela, Och i det stora hela så uppför dom sig som skit, Och suger våra skatte-pengar, Någon som har något annat att invända.

Citera
2008-01-27, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Jag tänkte ta upp något som sällan diskuteras, nämligen normala och snälla utlänningar. Det finns de utlänningar som kommer till Sverige för att de vill påbörja ett nytt liv. De integreras på ett väldigt bra sätt, lär sig språket, har svenska kompisar, uppför sig som vilken normal människa som helst osv.
Dessa människor får oftast ta emot skit för att andra människor agerar som de gör. Så långt ifrån rättvist..
Nu till min fråga, Har ni träffat på shyssta och "normala" utlänningar? vad har ni för erfarenheter från dessa människor?

Jag har träffat flera. Mestadels sydamerikaner som oftast har samma syn på arbete som vi andra. Dvs dom vill jobba och tjäna ärliga pengar istället för att sälja knark och råna svenskar och syssla med mord och diverse annat skit.
Citera
2008-01-27, 13:35
Medlem
På samma sätt som gemene svensk får bära hundhuvudet för hur vissa uppför sig när dom turistar så får gemene invandrare bära hundhuvudet för hur den kriminella och bidragstagande delen utav invandrarna beter sig.

Inget nytt under solen alltså, en massa gnäll bara som vanligt.
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-01-27 kl. 13:42.
Citera
2008-01-27, 13:38
Medlem
en svensk tigers avatar
Klart att det finns trevliga och duktiga invandrare. Jag har själv en massa invandrarkompisar från gymnasietiden och samtliga har det gått bra för och är välintegrerade samhällsmedborgare. En kille från mellanöstern är snart klar läkare, en kille från Balkan är utbildad byggingenjör och har precis fått anställning. En annan kille från Asien är utbildad civ. ing. och har precis bytt sitt gamla bra jobb mot ett nytt toppjobb. En kompis från Latinamerika är civ. ing och håvar in stålar i fantastiska mängder varje månad. En klasskompis som kommer från Afrika är också nästan klar läkare. En Iransk kille jag känner studerade först till civ. ing men har nu bytt till KI där han läser medicin.

Listan kan göras hur lång som helst och är fullkomligt ointressant efter som det är klart som korvspad att det finns vettiga invandrare precis som att det finns vettiga svenskar. Ett intressant fenomen är dock att mina invandrarkompisar brukade välja bort vissa uteställen med hänvisningen att det var för mycket blattar på aktuellt ställe.
Citera
2008-01-27, 13:42
Medlem
HoccultAs avatar
Att dessa snälla invandrare får massa skit (antagligen menar du från svenskar)
kan man bara skylla på dom invandrare som INTE är snälla invandrare
Citera
2008-01-27, 13:48
Bannlyst
Känner kanske två stycken kulturberikare som är snälla, trevliga och uppför sig som vanligt folk. Intressant är faktumet att de båda är av kurdiskt ursprung. Sedan har jag för mig att en av dera föräldrar var av svenskt ursprung. Det kan mycket väl påverka deras personlighet och dersa förmåga att integreras.
Kände även en tösabit vars far var från Gambia och vars mor var etniskt svensk. Hon var trevlig och uppförde sig alldeles normalt så att säga. Inget blatte-behaviour om man säger så. Detta kan dock bero på att hennes negerfar lämnade hennes mamma i sticket strax efter att hon hade fötts. Sedan växte hon upp tillsammans med sin styvfar (av svenskt ursprung).
Citera
2008-01-27, 13:51
Medlem
Grävulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoccultA

Precis, men egentligen får snälla invandrare ingen skit. Varenda invandrare säger att svenskar är fega smygrasister för att de inte behandlar dem illa, fastän de tror att de ogillar dem innerst inne.

De fattar inte att det är så man bygger ett fungerande samhälle, man slår inte inte alla som man inte kommer överrens med. Det är själva grunden för civilisation att man beteer sig civiliserat och inte som ett djur. Man ska inte möta ord med våld, just därför är det så tragiskt när vi får minskad yttrandefrihet för det leder oundvikligen till ett barbariskt samhälle.

Men detta civiliserade beteende ser alltså de flesta invandrare som ett tecken på feghet och svaghet och något som ska utnyttjas så långt det går. Vårat samhälle blir mer som deras och vi kommer att få fler poliser som ser till att straffa de som bråkar, istället för att individen själv tar sitt ansvar.
Senast redigerad av Grävulen 2008-01-27 kl. 13:55.
Citera
2008-01-27, 14:59
Medlem
Äspens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoccultA
Inte på folk som är för primitiva för att kunna bedömma folk individuellt istället för att identifiera dem med den grupp de "tillhör"?
Citera
2008-01-27, 15:37
Medlem
HoccultAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Inte på folk som är för primitiva för att kunna bedömma folk individuellt istället för att identifiera dem med den grupp de "tillhör"?

Men det funkar ju inte så helt uppenbarligen så borde inte dom ikke snälla invandrare tänka på att dom är lite av representanter av sitt land och sitt folk när dom beteér sig dåligt här?

Liksom jag kan ta mig själv som ett exempel; Jag bodde i Australien i 3 månader och jag skulle aldrig drömma om att begå ett brott där för tänk vilken bild dom hade fått av svenskar då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in