• 2
  • 3
2013-01-30, 00:03
Medlem
Sicilias avatar
Nu vet vi hur vi skalar frukten.. Men vad ska vi ha den till? Har ni några tips?
Citera
2013-01-30, 00:34
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Nu vet vi hur vi skalar frukten.. Men vad ska vi ha den till? Har ni några tips?

Förutom att äta den som den är så kan du ha den i fruktsallad.
Du bör väl även kunna torka den och ha i hemmagjord musli. (Hur man gör det vet jag ej)
Sedan måste du ju givetvis göra kassler med ananasskivor, smält ost och potatismos.
Och den fungerar ju som vi alla vet även på pizzan, curry och ananas går väl ihop utav någon anledning.
Citera
2013-01-30, 08:21
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Förutom att äta den som den är så kan du ha den i fruktsallad.
Du bör väl även kunna torka den och ha i hemmagjord musli. (Hur man gör det vet jag ej)
Sedan måste du ju givetvis göra kassler med ananasskivor, smält ost och potatismos.
Och den fungerar ju som vi alla vet även på pizzan, curry och ananas går väl ihop utav någon anledning.

Tack! Nja, ananas i mat avstår jag gärna. Den torkade frukten var lite intressant. Något mer spännande?
Citera
2013-01-30, 14:04
Medlem
Bertings avatar
Här där jag bor brukar de skala ananasen uppifrån och ner med kniv, sedan petas ögonen ut på frukten. Har jag tur emellanåt kan jag köpa en liten ananas vid marknaden när lastbilen kommer för under 1 SEK, sällan en stor kostar mer en 5 SEK inne på marknaden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in