2008-01-26, 00:47
Medlem
K0rns avatar
Tja alla flashbackare!

Jo så här ligger det till, jag sitter på en Zepto Znote 6615WD Laptop sedan ungefär ett år tillbaka med följande specifikationer:
Intel Core Duo T7200 2.00GHz
2046Mb RAM
Vista Ultimate 32Bits OS
NVIDIA GeForce Go 7600.

Med andra ord är det en dator som borde vara hyffsad vid dagens spel och när den kom ut så skulle den enligt Zepto "utan problem" kunna köra bl.a. The Elder Scrolls IV oblivion på högsta grafiksinställningarna och på högsta upplösning men på alla spel jag har kört på datorn, Swat 4, Oblivion, Need for speed Carbon, BF2 så har jag alltid fått hålla mig till lägsta upplösningen på 800x600 (om jag inte vill att alla rörelser ska sacka efter med 1 sekund) och i vissa fall har jag behövt sänka grafiksinställningarna i spelen till mindre än max på spel som är mindre krävande än Oblivion. trots detta blir datorn varm under cirka en timmes tid och får för sig att bluescreena lite då och då och starta om sig (till och med när man lirat Counterstrike 1.6 tillräckligt länge ). Nu undrar jag om någon vet vad det skulle kunna vara för fel?
vad det gäller drivrutiner så är jag så gott som 100% på att alla stämmer.
Hårdvarufel någonstans? börjar luta åt att jag tror det . anyone?
Citera
2008-01-26, 00:56
Medlem
tpotss avatar
På ett go 7600? Pyttsan. Tror att försäljarna som vanligt har överdrivit något kollosalt.
Citera
2008-01-26, 01:10
Medlem
X_surfers avatar
Du bör utan problem kunna köra Oblivion på högsta inställningarna med det kortet.
Har själv ett gammalt Geforce 6800 som drar runt Oblivion utan på problem på High, med alla inställningar förutom anti-aliasing på max i 1024 x 768.

Eftersom att din dator verkar bli varm så kolla tempen i Bios en CPU ska normalt aldrig ligga på mer än 70º C
Senast redigerad av X_surfer 2008-01-26 kl. 01:13.
Citera
2008-01-26, 01:56
Medlem
tpotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du bör utan problem kunna köra Oblivion på högsta inställningarna med det kortet.
Har själv ett gammalt Geforce 6800 som drar runt Oblivion utan på problem på High, med alla inställningar förutom anti-aliasing på max i 1024 x 768.

Eftersom att din dator verkar bli varm så kolla tempen i Bios en CPU ska normalt aldrig ligga på mer än 70º C

Det var då fan. Mitt 7900GT tycker jag knäar när jag lirar Oblivion. Då i 1280×1024 och med 2x antialiasing och HDR. Tvekar därför om ett 7600 go skulle ens palla det i 800×600.
Citera
2008-01-27, 02:17
Medlem
K0rns avatar
galet!

Jag testade just Hmonitor för att se temperaturen i datorn. dessvärre kunde jag inte se för grafikkortet men jag kunde se för processorerna och det var inga fina tal som visades där

jag startade spelet Mythos (Diablo 3 Beta) som har ganska låga systemkrav.
1 gig ram, Geforce FX 5200 och en Processor på 1.8GHz pentium 4.

innan jag startade spelet låg båda processorerna på C:a 48 Celsius.
efter ungefär 5 minuters speltid minimerade jag och kollade om det skulle vara någon temperaturskillnad. då hade temperaturen klivit upp till runt 60. efter 5 minuter till låg båda processorerna på 80 och då började det stiga lite långsammare fortsatte med spelet kanske 5 minuter till och kikade igen.
87 GRADER VARMT!

det kan inte vara bra kan det?

jag brukar kunna spela i ungefär 40 min numera och sen så blir det "lights out" så att säga. börjar bli orolig om man borde fortsätta spela ändå eller om man borde börja fundera på att skicka tillbaks den med tanke på att den går från 49C-87C under loppet av 15-20 minuter. knappt så jag vill veta hur varm laptopen är innan den stänger av sig.

någon som har tips? erfarenheter av "laptopcoolers"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in