Bytte data idag, till min brors gamla och han hade plockat ut ljudkortet s ja fick kra intergrerat, men nr ja skulle starta winamp s str de ntt i stil med " Bad input", vad r problemet? btw skrr ja windows xp och digital input
Man mste ndra i winamp s att den skickar ljudet till rtt enhet gissar jag p. Om det nu r just winamp det r fel p.
Prova att g in under kontrollpalenet och ljud, fr att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, nr man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstngde, men funkar det.
Tror jag med, kolla i bios om ljudkortet r inaktiverat....vissa brukar kunna f problem/konflikter nr dom kr med ett intergrerat och ett pci-ljudkort...s det r mao. mjligt att din bror har inaktiverat det intergrerade i bios.....
Man mste ndra i winamp s att den skickar ljudet till rtt enhet gissar jag p. Om det nu r just winamp det r fel p.
Prova att g in under kontrollpalenet och ljud, fr att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, nr man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstngde, men funkar det.
D r det ngot i winamp som inte stmmer.
Kan det ocks vara....kolla ven inst. fr ljud i kontrollpanelen s att du kr med rtt ljudkort dr....
Surfa in p lite tillverkare av moderkort, s kan du oftast se hur bilderna ser ut, finns nstan verallt. D fr du dig en uppfattning om hur man hittar namnet p moderkortet.
Alt. kolla manualen, det brukar ven st i uppstarten nr den rknar minne, vad det r fr kort, model osv.
Kolla ven under enhetshanteraren om ljudchipet r installerat i windows. Iom Win2k och WinXP kan man kra med flera kort i burken, t.ex. ntkort, ljudkort osv. ven om man bara anvnder ett t gngen.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!