2008-01-25, 22:51
Medlem
fjiskens avatar
Bytte data idag, till min brors gamla och han hade plockat ut ljudkortet s ja fick kra intergrerat, men nr ja skulle starta winamp s str de ntt i stil med " Bad input", vad r problemet? btw skrr ja windows xp och digital input
Citera
2008-01-25, 23:49
Medlem
ingen hjdare p just den fronten men jag hade skt i bios och inst d han "din bror"" hade ett ljudkort innan... s kan man ju anta att ngt fattas

jag tror inte du behver uppgradera elr ntt snarare stlla in och det r meck men intregerat... sorry kan inte s mycket om den biten hoppas de lser sig
Citera
2008-01-25, 23:51
Medlem
DennisOlofs avatar
Man mste ndra i winamp s att den skickar ljudet till rtt enhet gissar jag p. Om det nu r just winamp det r fel p.

Prova att g in under kontrollpalenet och ljud, fr att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, nr man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstngde, men funkar det.

D r det ngot i winamp som inte stmmer.
Citera
2008-01-25, 23:53
Medlem
ManUniteds avatar
Tror jag med, kolla i bios om ljudkortet r inaktiverat....vissa brukar kunna f problem/konflikter nr dom kr med ett intergrerat och ett pci-ljudkort...s det r mao. mjligt att din bror har inaktiverat det intergrerade i bios.....
Citera
2008-01-25, 23:54
Medlem
ManUniteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Man mste ndra i winamp s att den skickar ljudet till rtt enhet gissar jag p. Om det nu r just winamp det r fel p.

Prova att g in under kontrollpalenet och ljud, fr att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, nr man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstngde, men funkar det.

D r det ngot i winamp som inte stmmer.

Kan det ocks vara....kolla ven inst. fr ljud i kontrollpanelen s att du kr med rtt ljudkort dr....
Citera
2008-01-26, 00:30
Medlem
fjiskens avatar
Okej tack fr svaren!
Citera
2008-01-26, 03:22
Medlem
mteds avatar
Har du installerat det integrerade ljudkortets drivrutiner?
Citera
2008-01-26, 13:26
Medlem
fjiskens avatar
Hur kollar man va moderkortet heter? bkia runt bland sladdar har ja ingen lust med, kan man inte se de i windoes elr liknande?
Citera
2008-01-26, 17:24
Medlem
DennisOlofs avatar
fjisken, det r ganska enkelt.

Surfa in p lite tillverkare av moderkort, s kan du oftast se hur bilderna ser ut, finns nstan verallt. D fr du dig en uppfattning om hur man hittar namnet p moderkortet.

Alt. kolla manualen, det brukar ven st i uppstarten nr den rknar minne, vad det r fr kort, model osv.

Kolla ven under enhetshanteraren om ljudchipet r installerat i windows. Iom Win2k och WinXP kan man kra med flera kort i burken, t.ex. ntkort, ljudkort osv. ven om man bara anvnder ett t gngen.
Citera
2008-01-26, 19:42
Medlem
fjiskens avatar
Har kollat och ja hade Asustek computer inc. puffer2 stog de under mainboard.

Surfade dit och tankade drivers till ljudet, men funkade icke, de stog att inga drivrutiner kunde hittas

Nn som kan hjlpa mej ytterliggare eller mste ja kpa nytt ljudkotr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in