Bytte data idag, till min brors gamla och han hade plockat ut ljudkortet så ja fick köra intergrerat, men när ja skulle starta winamp så står de nått i stil med " Bad input", vad är problemet? btw s¨krör ja windows xp och digital input
ingen höjdare på just den fronten men jag hade sökt i bios och inst då han "din bror"" hade ett ljudkort innan... så kan man ju anta att ngt fattas
jag tror inte du behöver uppgradera elr nått snarare ställa in och det är meck men intregerat... sorry kan inte så mycket om den biten hoppas de löser sig
Man måste ändra i winamp så att den skickar ljudet till rätt enhet gissar jag på. Om det nu är just winamp det är fel på.
Prova att gå in under kontrollpalenet och ljud, för att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, när man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstängde, men funkar det.
Tror jag med, kolla i bios om ljudkortet är inaktiverat....vissa brukar kunna få problem/konflikter när dom kör med ett intergrerat och ett pci-ljudkort...så det är mao. möjligt att din bror har inaktiverat det intergrerade i bios.....
Man måste ändra i winamp så att den skickar ljudet till rätt enhet gissar jag på. Om det nu är just winamp det är fel på.
Prova att gå in under kontrollpalenet och ljud, för att se om dom vanliga standard windows ljuden funkar, när man klickar osv. Iofs brukar jag ha dem avstängde, men funkar det.
Då är det något i winamp som inte stämmer.
Kan det också vara....kolla även inst. för ljud i kontrollpanelen så att du kör med rätt ljudkort där....
Surfa in på lite tillverkare av moderkort, så kan du oftast se hur bilderna ser ut, finns nästan överallt. Då får du dig en uppfattning om hur man hittar namnet på moderkortet.
Alt. kolla manualen, det brukar även stå i uppstarten när den räknar minne, vad det är för kort, model osv.
Kolla även under enhetshanteraren om ljudchipet är installerat i windows. Iom Win2k och WinXP kan man köra med flera kort i burken, t.ex. nätkort, ljudkort osv. Även om man bara använder ett åt gången.