2007-03-21, 10:38
Medlem
lepops avatar
Beträffande den svenska stå upp komiken så måste jag säga att den ligger på en väldigt hög nivå på humorskalan. men det är en sak som är lite tråkig; det är att bara kurder få dra kurdskämt och bara svarta får dra negerskämt.

En människa som tydligen inte går efter pk-idealet är Lisa Lampanelli. Hon är varken svensk eller ens bor i Sverige förvisso. Hon har italiensk bakrund och bor i USA. men det hindrar inte henne från attd driva med alla etniciteter och sexuella läggningar ändå. Hade sådant fungerat i Sverige eller hade vänstern fått totalt utbrott vad tror ni?

PS. Sök på Lisa Lampanelli på Youtube så får ni se själva. DS
Citera
2007-03-21, 11:08
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lepop
men det är en sak som är lite tråkig; det är att bara kurder få dra kurdskämt och bara svarta får dra negerskämt.

Glöm inte att ovannämnda får även dra skämt om Svennar.

Dock blir det liter mer känsligt om en helsvensk komiker går upp och börjar dra skämt om blattar, araber, kurder, och negrer.

Inte helt okänsligt i USA heller, alla minns väl "Kramers" (in)famösa stå upp klipp som kan finnas på Youtube
Citera
2007-03-21, 11:25
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubersanta
Inte helt okänsligt i USA heller, alla minns väl "Kramers" (in)famösa stå upp klipp som kan finnas på Youtube

Finns ju även ett avsnitt av "Seinfeld" som handlar om detta, att bara judar får dra judeskämt etc. Det är ju nån komikerpolare till Seinfeld som byter religion, för då får han både skämta om sin nya och sin gamla religion.
Citera
2007-03-21, 12:28
Medlem
ojz0rs avatar
Programet Extra Extra (eller vad det heter som gick på tv3) så körde svenskarna där skämt med invandare i, samt att jag har för mig att det har förekommit i parlamentet också.
Kanske inte är några sådär riktigt råa skämt men alltid något.
Citera
2007-03-21, 12:58
Medlem
Stewie_griffins avatar
Detta ser jag faktiskt som ett yttryck för hur illa det står till i Sverige. Den vita mannen får inte uttala sig illa om varken kvinnor eller utlänningar/invandrare. Utlandsfödda kvinnor borde helt enkelt sattsa stenhårt på komedi i stil med Dave Chappelle som byggt hela sin karriär på att skämta om fördomar.
Citera
2007-03-21, 12:59
Bannlyst
All I say is Sarah Silverman.
Citera
2007-03-21, 13:17
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Finns ju även ett avsnitt av "Seinfeld" som handlar om detta, att bara judar får dra judeskämt etc. Det är ju nån komikerpolare till Seinfeld som byter religion, för då får han både skämta om sin nya och sin gamla religion.

- And this offends you as a jew?

- No, it offends me as a comedian!

Klassiskt.
Citera
2007-03-21, 13:22
Medlem
Supersouls avatar
Sverige är otroligt utarmat när det gäller stå-uppkomiker. Jag tror att det har att göra med att alla eventuella skämt som inte är politiskt korrekta direkt skulle blåsas upp i kvällstidningarna och minimera antalet bokningar för den artisten.

I Sverige får man inte skämta om cp-barn och utvecklingsstörda, muslimska kvinnor, anna lind, förintelsen tex.

Jag är evigt trött på alla som tar sin utgångspunkt i sig själva och bara bygger sin karriär på om dom är bög, "blatte", cp-skadad, fet, muslim eller nåt annat som svensson tycker är lite exotiskt.

Ska kolla in Magnus Betnér i helgen och har stora förhoppningar. Han verkar faktiskt vara lite rolig.
Citera
2007-03-21, 13:24
Bannlyst
Pedofili får man absolut inte skämta om i PK-Sverige.
Citera
2007-03-21, 13:27
Medlem
fluffiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer

Är pedofilskämt nåt som går hem någonstans?
Citera
2007-03-21, 13:45
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajkobeer

Henrik Schyffert drog ett ganska grovt pedofilskämt men jag har för mig att det klipptes bort i TV-versionen.

"Hur får man en fyraåring att gråta för andra gången? - Man torkar av sin blodiga penis på hans nalle" ...eller nåt i den stilen.
Citera
2007-03-21, 13:47
Medlem
Butterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffis
Är pedofilskämt nåt som går hem någonstans?
Tja. Åkte kryssning i västindien för några år sedan då en läkare drog följande historia om en läkare, en advokat och en katolsk präst som var på kryssning. Drar bara slutet.

.... and as the cruise ship started to sink, the doctor shouted "Save the children!". The lawyer answered "Fuck the children!", to which the priest replied "Is there still time?"

Den gick hem i sälskapet där i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in