2008-01-25, 20:21
Medlem
Hej!
För några dagar sedan så tänkte jag installera Ubuntu med dual boot (så jag kan köra XP med) först när jag sätter i live cd'en så startar det som det ska osv, sen efter ett tag så bara hänger sig allt på hela datorn. Inget händer när jag rör/trycker på musen/tagentbordet (inte Num Lock eller något) så tänkte jag det kanske bara när man kör från live cd'en men jag tog en sån och fick fram att den fungera som den skulle.
Sen efter lite strull med installitionen så fick jag in ubuntu och den laddar som den ska och allt funkar tills det hänger sig igen. Startade om datorn lekte lite till i ubuntu sen händer samma sak igen. Jag behöver inte göra något specielt för det ska hänga sig det räcker att jag rör musen.
Någon som vet vad som kan vara problemet?

Sen har jag en till fråga, jag har ett USB tagentbord (Logitech G15) och när man kommer in i boot sectionen så kan jag inte välja vilket OS jag ska köra med utan jag måste använda ett gammalt tagentbord för att ändra det. Någon som vet ur man kan slippa ha ett ur gammalt tagenbord för att kunna välja os?
Citera
2008-01-25, 21:13
Medlem
emriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzyk
Sen har jag en till fråga, jag har ett USB tagentbord (Logitech G15) och när man kommer in i boot sectionen så kan jag inte välja vilket OS jag ska köra med utan jag måste använda ett gammalt tagentbord för att ändra det. Någon som vet ur man kan slippa ha ett ur gammalt tagenbord för att kunna välja os?

ställ in usb-keyboard support i bios är väl inte aktiverat än bara.
Citera
2008-01-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emrik
ställ in usb-keyboard support i bios är väl inte aktiverat än bara.
Okej tack ska försöka när jag startar om datorn
Citera
2008-01-27, 14:51
Medlem
Nu har jag fått det att funka med usb tagentbordet osv. Men jag har fortfarande det stora problemet med ubuntu så jag inte kan köra det .
Citera
2008-01-28, 00:57
Medlem
kenth44s avatar
Installera om det.
Citera
2008-01-28, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenth44
Installera om det.
Hmm jag tror inte detta kommer hjälpa mig i detta fallet. Eftersom det blir lika dant när jag kör med live cd'en!
Citera
2008-01-28, 18:39
Medlem
Neths avatar
Citat:
Hmm jag tror inte detta kommer hjälpa mig i detta fallet. Eftersom det blir lika dant när jag kör med live cd'en!

Har du prövat deras Alternate CD?
Citera
2008-01-28, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Har du prövat deras Alternate CD?
Nä den har jag inte testat. Men jag förstår inte riktigt vad det ska ha för betydelse när det funkar på en annan dator med samma cd :S
Citera
2008-01-28, 21:16
Medlem
Neths avatar
Citat:
Nä den har jag inte testat. Men jag förstår inte riktigt vad det ska ha för betydelse när det funkar på en annan dator med samma cd :S

Precis det är det som spelar roll
Citera
2008-01-28, 21:25
Medlem
kenth44s avatar
Citat:

Sorry, jag läste inte ordentligt, ibland så kan det bli fel på installationen och då ska man installera om det. Prova alternate cd:n!
Citera
2008-01-28, 21:44
Medlem
Okej får att ta och testa installera om det imorgon men nu är det tv som gäller! ^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in