• 1
  • 2
2008-03-21, 18:42
Medlem
Lånar tråden! Går det att dra USB kabel mellan datorn o DVD spelaren(som givetvis har USB ingång) o på så sätt se filmer från datorn till tv´n?
Citera
2008-03-21, 19:32
Medlem
TheCazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utterkofta
Lånar tråden! Går det att dra USB kabel mellan datorn o DVD spelaren(som givetvis har USB ingång) o på så sätt se filmer från datorn till tv´n?

Förmodligen inte. Dem flesta DVD-spelarna som har just USB port läser bara Flashminnen, så som USB minnen, minnsekort o.s.v.
Det har jag läst mig till.
Citera
2008-03-22, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Lånar trauden.

Jag tittar på film från min bärbara till min tjock-tv.

Men när jag spelar upp filmerna på tjock tv blir det svarta området runt filmen väldigt stort!

Om vi säger att min bärbara skärm är 30cm hög, så är det ca 3-4cm ovanför/nedanför som är svart.
Alltså kanske ca 1/10 del på vardera "ände".

När jag kör samma film på tjock tv'n som kanske är 70cm hög, så är det 1/3 svart både uppe och nere, så filmen blir skitliten, hur skulle man kunna lösa det?

Bumpar min fråga.
Citera
2008-03-22, 15:19
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rentokiller
Bumpar min fråga.
Det beror på filmens AR (Aspect Ratio).
Om AR är 2.35:1 blir det svarta kantar över och under bilden, det är ingenting man kan göra någonting åt.

Om du vill kan du dock ändra AR:en i VLC Media Player, men då skärs en del av bilden bort.
Citera
2008-03-27, 16:26
Medlem
Lånar tråden!

Sitter på ett gammalt stationärt monster. Min TV-ut har dock fler "honor"-hål än vad standard S-video kablage har. Kabeln har 4 hanar och mitt hål har 9 honor. Vad behöver jag för detta? Hjälp tack!
Citera
2008-03-28, 02:57
Medlem
AnZienTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattinjo
Lånar tråden!

Sitter på ett gammalt stationärt monster. Min TV-ut har dock fler "honor"-hål än vad standard S-video kablage har. Kabeln har 4 hanar och mitt hål har 9 honor. Vad behöver jag för detta? Hjälp tack!

Har precis samma problem. Står i manualen att det är HDTV iallafall. Sen förövrigt har jag en DVI-I Connector också.

Men dom 4 hanarna du pratar om passar fint in i 4 av honorna i hålet. Om det funkar så vet jag itne.

anyone?
Senast redigerad av AnZienT 2008-03-28 kl. 03:16.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in