2008-01-24, 18:02
Medlem
Jag köpte en ny hd-tv för ca 3 veckor sedan. Den har funkat felfritt fram till för ett par dagar sen.

Problemet jag har är att när jag spelar WoW så kommer det slumpmässiga blåa sträck över skärmen (vågrätt).
De kommer en och en och bara blinkar till snabbt. Kanske ett var 4-5sekund.

Det händer öven när jag kollar på HD-DVD-filmer. (720)

Upplösningen jag använder mig av är 1680x1050, det vet jag att skärmen klarar av.

Är jag helt fel ute om jag tror att det är något fel på grafikkortet. (GeForce 8400 GS)?

Tack på förhand.
Citera
2008-01-24, 18:06
Medlem
eyyYos avatar
Ptjaa, funkar det om du kollar på HD-DVD-filmer så kan ju inte datorn vara felet (om du inte kollar på HD-DVD-filmerna via datorn, förståss). Testa koppla in i en annan spelare/grafikkort och se om det löser problemen. Dubbelkolla så att du kört in dom senaste drivarna och även att det inte anmälts någon bugg med dom senaste drivarna. Testat sänka upplösningen? Kan ju vara så att du pressar kortet för hårt eller liknande.
Citera
2008-01-24, 18:11
Medlem
Magnolia55s avatar
Lcd skärm? Måste vara ett pixelfel. Jag hade precis samma problem med min nya samsung skärm, jag åkte till onoff med kvittot i handen och fick en ny skärm direkt efter att jag förklarat vad som var fel. De testade inte ens skärmen så det är nog ett ganska vanligt problem.
Citera
2008-01-24, 18:50
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia55
Lcd skärm? Måste vara ett pixelfel. Jag hade precis samma problem med min nya samsung skärm, jag åkte till onoff med kvittot i handen och fick en ny skärm direkt efter att jag förklarat vad som var fel. De testade inte ens skärmen så det är nog ett ganska vanligt problem.
Vågräta streck som blinkar till slumpmässigt är defeinitivt inte pixelfel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in