• 1
  • 2
2008-01-24, 00:11
Medlem
Skulle formatera om datorn häromdagen och det var ett stort misstag. Kommer bara till Menyn där det står "Tryck retur för att installera xp, R för att reparera" osv. Trycker jag Retur står det "Ingen hårddisk hittades". Så jag testade att tanka vista och göra samma sak där. Det funkade galant, förutom att inga drivrutiner installerades med Vista. Inte ens nätverkskortet.. Kan någon berätta hur jag skall göra? Vill ha XP!
Citera
2008-01-24, 03:39
Medlem
X_surfers avatar
Troligen har du en SATA-hårddisk om så är fallet behöver du en diskett med SATA-drivrutinerna på, denna hittar du på moderkortstillverkarens hemsida.
När du väl har fixat drivrutinerna tryck ner F6 precis när XPs-installationsprogram har startat och följ instruktionerna på skärmen
Citera
2008-01-24, 05:27
Medlem
Konstigt.. Jag har kunnat formatera om datorn innan utan problem.
Citera
2008-01-24, 06:26
Medlem
Try reset the bios by removing the little battery for 5 min that is in the motherboard, theres nothing much to do here it seems like.
Citera
2008-01-24, 07:05
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomah
Try reset the bios by removing the little battery for 5 min that is in the motherboard, theres nothing much to do here it seems like.

Dude, swedish language here.
SVENSKA språket gäller här !!!
Citera
2008-01-24, 07:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2

Kort brutal översättning: Ta ur batteriet för att nollställa bios.
Vilket inte ska behövas, ändra en jumper på moderkortet för att nollställa CMOS till att börja med.

Och i fortsättningen, skaffa en XP-cd med SP2 förinstallerat för att slippa allt sånt här.
Citera
2008-01-24, 07:21
Medlem
Spectacolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Kort brutal översättning: Ta ur batteriet för att nollställa bios.
Vilket inte ska behövas, ändra en jumper på moderkortet för att nollställa CMOS till att börja med.

Och i fortsättningen, skaffa en XP-cd med SP2 förinstallerat för att slippa allt sånt här.

Nehe jag hade SP2 på min XP-version men var ändå tvungen att bränna om en skiva med SATA-drivisarna på. Har du en HP-dator så ska du kunna stänga av SATA och sedan formatera, har du däremot en Acer så får du nog bränna drivisarna på en XP-skiva. Har du något annat så har jag ingen aning.
Citera
2008-01-24, 07:32
Medlem
Zynthezizers avatar
Var det inte Hp som var konstiga och gjorde så att man inte kunde köra xp på deras nya utan att man var tvungen att köra vista?
Citera
2008-01-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2

Then why is this forum known as a Scandinavia forum, and made in an english version? ( http://www.flashback.org/ )
Citera
2008-01-24, 08:11
Medlem
merlin2s avatar
let me put it to you this way:
www.flashback.org --> talk swedish
www.flashback.org --> talk english

the server is located in great brittain only but most of the users are from sweden and so are the founders.
Citera
2008-01-24, 08:29
Medlem
jag kan prata lite svensk
Citera
2008-01-24, 08:37
Medlem
Psychopatricks avatar
Inte för att vara tråkig så tycker jag du borde använda sökfunktionen.

http://www.flashback.org/showthread...=608288&page=2

Jag formaterade precis som vanligt fast jag installerade med "http://thepiratebay.org/tor/3896279/Windows_XP_SP2_PRO_2007_nwz_DVD_ED_SWE_V.7.11_buil d_16_SATA__"

Enda nackdelen är att du behöver en DVD+r skiva istället för en CD+r då imagefilen är över 4GB.

Allt du behöver ingår, bla. drivrutiner till SATA/RAID.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in