Citat:
Ursprungligen postat av Office
Tackar för svaren!
Ja, jag borrade alltså ett för stort hål så att efter lite skruvande så har det rest sig i kanterna på hålen. Tyvärr finns det ingen möjlighet att köra någon bult+mutter-lösning då lådorna redan är förseglade.
Gängor i spånskiva... ja, vet inte riktigt vad man ska kalla det men det är alltså vanlig träskruv i en 16 mm spånskiva (ej MDF) som det handlar om.
Plant behöver det inte vara (några mm gör ingenting i alla fall), utan jag vill bara inte att elementen börjar röra på sig.
Vad tror ni om att droppa ett par droppar epoxy i hålen och sen bara skruva i dem och eventuellt efterdra ett halvt varv när det har härdat?
Har det fungerat innan? Alltså har högtalarna suttit i spånskivan innan?
Vad för några sort toner ska högtalar elementet spela?
Är det allt annat förutom diskanter så hade jag nog limmat fast högtalaren. För det kommer vibrera sönder till sist.
Ett annat alternativ som jag precis kom på är kanske att testa med en vanlig plugg i lämplig storlek. Borra upp hålet till rätt storlek och plugga.
Kan inte lova att det håller men det är nog ett av de vettigaste förslaget som jag kan komma på. Antingen det eller att limma fast det. Inget roligt om man vill ta av högtalaren igen förstås.