2008-09-03, 21:12
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malin197092
Men bara för man är stor så måste man ju äta änndå.

men va fan kvinna! du fattar fortfarande inte När man är SÄNGSBUNDEN pga FETMA ska man inte fortsätta äta SKRÄPMAT. Jag sa väl fan inte att du skulle sluta äta helt! Skärpning nu

Citat:
O de blir inte pizza så ofta heller för de blir ganska dyrt med.

Ganska dyrt? Så enda anledningen till att du inte äter pizza varje dag är för att det kostar för mycket??? Visserligen kan man tacka dig för det då det är vi som betalar för pizzorna, men samtidigt är det en av dom dummaste sakerna ja hört från en person med fetma
Senast redigerad av FantaBurk 2008-09-03 kl. 21:16.
Citera
2008-09-03, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantaBurk
men va fan kvinna! du fattar fortfarande inte När man är SÄNGSBUNDEN pga FETMA ska man inte fortsätta äta SKRÄPMAT. Jag sa väl fan inte att du skulle sluta äta helt! Skärpning nu

Ganska dyrt? Så enda anledningen till att du inte äter pizza varje dag är för att det kostar för mycket??? Visserligen kan man tacka dig för det då det är vi som betalar för pizzorna, men samtidigt är det en av dom dummaste sakerna ja hört från en person med fetma

Nej ja sa heller inte att de var enda anledningen. Men enligt dej så skulle man då inte få äta en enda sak som är de minsta onyttig bara för man är stor o så då?
Citera
2008-09-03, 23:00
Medlem
floaterjacks avatar
Citat:
...skulle man då inte få äta en enda sak som är de minsta onyttig bara för man är stor o så då?

Nej, det kan man inte. På samma sätt kan t.ex. en alkoholist inte unna sig en sup "då och då" eftersom den ofelbart leder till ett okontrollerbart drickande även om mängden i sig inte leder till direkta skador.
Du är missbrukare. Du måste acceptera att du aldrig mer någonsin i ditt liv kan äta sötsaker eller kolhydratrik kost såsom dina favoriträtter pizza och lasagne.
Citera
2008-09-03, 23:59
Medlem
FantaBurks avatar
Citat:
Nej ja sa heller inte att de var enda anledningen. Men enligt dej så skulle man då inte få äta en enda sak som är de minsta onyttig bara för man är stor o så då?

Ja, ursäkta mig men du skrev inte någon annan anledning till att du inte åt pizza hela tiden förutom att det kosta mycket. Vad är det för annan anledning då? Smakar det illa med för mycket? Och säg bara INTE att andra anledningen är att pizza är onyttigt Du har redan gjort dig själv till ett berg, och du har inga planer på att sluta jäsa, så säger du det så är du dummare än jag trodde.
Citera
2008-09-04, 00:06
Medlem
Eomins avatar
Nu lämnar jag försöka-övertyga-Malin-som-vägrar-göra-något-åt-sitt-liv-diskussionen en stund.

Såg ni dokumentären om kvinnan som tråden ursprungligen handlade om? Hon hade bestämt sig för att hon skulle gå ner och att hennes döttrar skulle få en riktig mamma till sist. Och helt plötsligt, när faran verkar vara över, så dör hon. Jag satt helt allvarligt och grät (Vilket jag faktiskt inte brukar göra, jag är inte en bimbo), jag tyckte det var riktigt hemskt. Hon ville verkligen, men en människa som väger 409 kg och tappar vikt så himla fort kan det gå illa för.

Hon hade ju dessutom bönfallit sjukhus om att operera henne innan hon gick upp flera av de sista kilona, men de hade vägrat.

Verkligen vidrigt.
Citera
2008-09-04, 00:07
Medlem
Eomins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av floaterjack
Nej, det kan man inte. På samma sätt kan t.ex. en alkoholist inte unna sig en sup "då och då" eftersom den ofelbart leder till ett okontrollerbart drickande även om mängden i sig inte leder till direkta skador.
Du är missbrukare. Du måste acceptera att du aldrig mer någonsin i ditt liv kan äta sötsaker eller kolhydratrik kost såsom dina favoriträtter pizza och lasagne.

Ett stort problem är ju däremot att en alkoholist aldrig behöver titta åt sprit om den väljer att hålla sig undan från fester och krogar och sådant. En matmissbrukare måste alltid äta även om de inte får göra det okontrollerat, och då blir det just samma situation som när en alkoholist bestämmer sig för att "bara dricka ibland", men får hela tiden näring åt missbruket bara genom att få i sig det livsnödvändiga.
Citera
2008-09-04, 08:19
Medlem
unauthorizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eomin
Ett stort problem är ju däremot att en alkoholist aldrig behöver titta åt sprit om den väljer att hålla sig undan från fester och krogar och sådant. En matmissbrukare måste alltid äta även om de inte får göra det okontrollerat, och då blir det just samma situation som när en alkoholist bestämmer sig för att "bara dricka ibland", men får hela tiden näring åt missbruket bara genom att få i sig det livsnödvändiga.

Det är just därför som LCHF fungerar så bra eftersom det är i princip omöjligt att äta för mycket fett. Kroppen säger stopp. Det kan vara en inbyggd försvarsmekanism, men vi har ingen försvarsmekanism mot socker/snabba kolhydrater som är väldigt lätt att överkonsumera. Sötsuget brukar försvinna helt hos dem som går över till högfettskost.
Citera
2008-09-04, 08:26
Medlem
Dancerboys avatar
Citat:
Att man går upp i vikt beror ju på en massa olika saker o de skiljer sej med mellan olika människor. De beror på arvsanlag, va man äter, hur mycke man klarar o röra sej o så. Ja har en syster som är två år yngre änn mej o hon är inte överviktig fast vi växt upp tillsammans o förmodligen levt o ätit rätt lika. Vi har samma mamma men inte samma pappa. Så förmodligen beror de på olika gener där att vi blitt så olika.

Det beror inte på olika gener. Det beror faktiskt till syvende och sist på att du har vräkt i dig mat, och inte hon.. Sluta gnäll. Du är tjock, och det är ditt eget fel till 100 %.

100%
!
Citera
2008-09-04, 10:38
Medlem
Hej igen malin197092

Vad står "197092" för egentligen? Är det ditt BMI?
Citera
2008-09-04, 11:28
Medlem
GaletAnonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anckarström
Hej igen malin197092

Vad står "197092" för egentligen? Är det ditt BMI?

Hennes resterande livslängd i sekunder kanske?
Citera
2008-09-04, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quasi
Binge_eating_disorder]

Ja, det är precis det Malin lider av. Hon ligger i bingen och äter hela dagarna...
Citera
2008-09-04, 19:27
Bannlyst
Citat:
Men bara för man är stor så måste man ju äta änndå. O de blir inte pizza så ofta heller för de blir ganska dyrt med.

Ja. Men en stor människa med lite vett i skallen äter inte pizza. Är man fet får man helt enkelt låta bli pizza, hamburgare, läsk, godis och allt vad det nu är som man kan bli fetare av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in