Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Jag förstår hur du tänker men skjuta nån är såklar ett lagbrott det är det inte att köpa pizza till någon. Sen har vi ju olika syn på livet, jag anser att döden är en del av livet och den kan komma tidigt eller sent. Du är om jag förstått det rätt mer inne på att döden ska komma så sent som möjligt.
År det nån som vet om tvångsvård av överviktiga praktiseras nånstans i världen?
Well just nu kanske det inte är samma sak som att skjuta någon. Men så fort hon dör så blir det samma. Onyttig mat för henne just nu är som gift, får man i sig lite så är det väl inget problem, men över en tid så blir lite varje dag lika som en full dos. Så ja, det är helt fel tycker jag.
Sedan förstår jag vad du menar quasi med vart man ska dra gränsen. Men det är just det jag tycker är helt sjukt. Att det inte finns några krav på läkarintyg eller liknande för att förhindra att de som jobbar som assistent tar kål på personen även fast han vet att det är fel och inte vill (pga att inte förlora jobbet elr liknande). Då blir ju alla som är sängsbundna och så tvungna att ta hjälp av någon som matar dem med mer vettigt