2008-01-22, 22:40
Medlem
furis avatar
Kön: Man
Ålder: 19
Erfarenhet: Tillräckligt, lsd har jag använt många gånger innan.

Jag vet att jag inte är så bra på att skriva men tänkte bara berätta hur fruktansvärt illa det kan gå när man snear på LSD.
Jag & 3 polare hade tagit LSD, jag och en av dom skulle försöka få trippen så intensiv som möjligt så vi käkade 4 lappar shiva var.

Vi tog lapparna vid 22.00 för att inte vi skulle va trippade enda in på morgonen dagen efter, men så blev de ändå.
Vi hade rökt och druckit öl hela dagen för att inte nojja inför trippen, när väl trippen började sätta fart så
blev jag väldigt yr och konstig på något annat sätt än jag brukar på tripp.
Jag satt i soffan med 2 andra polare som inte hade käkat LSD när de började slå på. Vipps så fattade jag ingenting. Värkligen ingenting.
Jag försökte komma på vad jag hette, var jag bodde, vilka som var här etc. Men allt gick åt helvete så jag sket i att tänka för det var ingen idé
att äns försöka.

Vid ca 23.30 börjar allting balla ur, jag har väldigt dåligt minne av vad som har hänt, eller kanske inte. Jag vet faktiskt inte riktigt för allting var som en ända stor mardrömm.
Vid ca 00.00 på natten så började jag "drömma" eller vad jag nu ska kalla det, fick för mig massa konstiga grejer som så klart inte var sant men det kändes väldigt verkligt just då.

Jag hade gått in och lagt mig på mitt rum för att det kändes för konstigt att stå upp, eller rättare sagt jag kunde
inte stå upp.
Efter de här så känns allting som en drömm, jag vet inte riktigt vad jag har gjort men har fått allting förklarat för mig, vilket jag bara trodde jag hade drömt att jag hade gjort men
i själva värket gjort på riktigt.
Jag gick upp på toa och skulle pissa, vilket inte är så konstigt. När jag gjort det gick jag in på rummet igen men var inte där spec länge.
Gick till toan igen och hade satt på duschen och börjat duscha med alla kläder på.
Nu började polarna bli lite oroliga för jag hade försvunnit men dom fattade att jag stod i duschen efter ett tag. Jag vägrade gå ut därifrån för de kändes som en ond skugga vilade över resten av huset.
Tillslut så hjälpte en polare som inte var trippade med att sätta på mig torra kläder och gav mig en handduk. Men jag trodde han försökte dölja något för mig i handduken. Av någon anledning
hade jag fått för mig att han hade dödat min katt och lagt den i handduken för att försöka gömma den för mig.

Tillslut så hade jag nog glömt bort katten (som inte var död igentligen) och fick på mig kläder och gick in på rummet och la mig igen.

Det är nu allting börjar bli riktigt allvarligt.

Jag ligger i rummet och kollar upp på taket, ser inte dom vanliga färgerna. Bara svarta skuggor som kommer ifrån taket och försöker äta upp mig.
Någon gång under natten så får jag för mig att min mamma är död, morsan betyder väldigt mkt för mig så det var riktigt nojjigt. Jag började
skrika som fan för morsan var död, trodde jag.
Senare hade jag fått för mig att min pappa var död, jag hade också trott att det var några av min lillebrors kompisar som hade blivit mördade
utanför mitt hus och att polisen var här. Plötsligt börjar jag se blod, överallt var det blod och jag började skrika ändå mer.
Kändes som de rann blod ner ifrån taket och in i min mun, trodde också att min mamma hade krockat med ett rådjur och dött och så på något sett
kändes det som att jag såg rådjuret och min mamma igämte mig i soffan. Kanske låter konstigt men det kändes väldigt värkligt.
Hade inga benzo hemma heller så polarna fick inte lugn på mig. Dom tvingade i mig 2 bongar & av någon jävla anledning gav dom mig cocillana för att få mig lugn,
men de blev jag inte. Trodde det var ett glas vatten men ist var de trögflytande hostmedicin som jag spydde upp fortare än fan.

Nu kommer jag inte ihåg så mycket mer, har försökt att vara detaljerad av det som jag har ett "vagt" minne av.

Tänk er för väldigt noga innan ni tar så mycket syra, hjärnspöken är fan inget att leka med. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv.

Aldrig LSD igen, inte efter det här. Det är de inte värt.

Det kanske låter lite konstigt men allting är så värkligt på LSD, någon kanske har upplevt något liknande och isf vet ni hur rädd man kan bli.

Hoppas ni tänker igenom det riktigt noga innan ni tar så mycket, skulle inte äns vilja att min värsta fiende upplevde något sånt.

Mvh furi
Citera
2008-01-22, 22:44
Medlem
Låter inte så kul
Citera
2008-01-22, 22:47
Medlem
furis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokt
Låter inte så kul

Det var de inte heller. Sög rätt hårt om jag får säga de själv
Citera
2008-01-22, 23:03
Medlem
Silence Dogoods avatar
Har själv inte prövat mycket alls. Det är kul att jämföra hur åsikterna skilldras mellan olika trådar. Ibland kan jag verkligen känna att det skulle vara kul att prova olika droger, men efter att ha läst tex. detta blir man bara rädd. Förstår dock att detta är en stark drog, plus att du även tog mycket.
Citera
2008-01-22, 23:12
Medlem
Nyxs avatar
Som Erowid säger:
Know your body, Know your mind, Know your substance, Know your source

Hade du rätt Set / Setting och allt sådant? Känns som du neglerade det - inte bra. Och att sedan ta andra ämnen för att inte nojja brukar ju bara slå tillbaka senare.

Jaja, bra att du landade hel. Aldrig mer LSD låter lite i bryskaste laget, men säger du det så.
Citera
2008-01-22, 23:22
Medlem
Harikiriis avatar
Vad är detdär cociallana eller hur det stavades?

Låter som en väldigt väldigt jobbig upplevelse
Citera
2008-01-22, 23:39
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harikirii
Vad är detdär cociallana eller hur det stavades?

Låter som en väldigt väldigt jobbig upplevelse

Flytande hostmedicin.

Låter i övrigt inte som någon rolig upplevelse. Usch.
Citera
2008-01-22, 23:42
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyx

Aldrig mer LSD låter lite i bryskaste laget, men säger du det så.

Jag kan tänka mig att om man får en riktigt otäck snedtripp, så vågar man nog faktiskt inte ta LSD igen.
Citera
2008-01-22, 23:48
Medlem
Låter inge kul det där du.

Jag tror nog man kan komma över snetrippar som dessa dock. Har en polare som var med om en riktigt hemsk bilolycka. Han sa att han aldrig mer skulle åka bil. Höll sig i 1 månad. Sen kan du ge dig fan på att han åkte bil igen.

99% av alla snetrippar tror jag faktiskt kan undvikas genom att veta vad man stoppar i sig, rätt setting, och en bra trippvakt.
Citera
2008-01-23, 00:05
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranth

99% av alla snetrippar tror jag faktiskt kan undvikas genom att veta vad man stoppar i sig, rätt setting, och en bra trippvakt.

Tror inte det stämmer alls.

Hade en så planerad svamptripp med sitter, bästa setting (helt hus för oss själva, med varm miljö) och alla hade fått all information om svamparna etc och att man kommer ur hela effekten efter ca 4-6h.

Våran kompis, och många andra tror jag, kan lätt under rusets gång totallt glömma av att dem tagit svamp och vad det innebär etc, detta fick iaf våran kompis att stå och krama ytterdörren medans han skrek "JAG ÄR MILITÄR, JAG MÅSTE VAKNA!". Haha, garvade rätt hårt åt honom och lämnade honom ifred med dörren

Angående tripprapporten;
Låter ju inte som något vidare. Tycker dock inte det verkar konstigt att ni provar på en sådan stor dos som man måste egentligen vara erfaren av för att köra på, och säga "aldrig mer LSD". Detta har mina kompisar sagt dem 2-3 senaste snedtripparna eftersom dem tyckte det var så hemskt, men tiden läker alla sår. Därför använder jag själv ordet "aldrig" väldigt sällan.

Använd LSD försiktigt, och med respekt så ska du allt se att det blir en mycket trevligare erfarenhet.
Citera
2008-01-23, 00:42
Medlem
Rastapappans avatar
Låter inte så trevligt
Citera
2008-01-23, 02:22
Bannlyst
I'm feelin' you.

Har varit med om en nästan identisk upplevelse.
Gigantisk dos, egodöd efter 1h, sen helvete.
Såg också min mamma, fast det var jag som dog och det sista hon sa till mig var att hon är så otroligt besviken på mig och så dog jag.
Min mamma betyder allt i mitt liv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in