Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-01-22, 19:22
Medlem
det är så att så fort jag ska försöka kolla på VISSA avi filer jag laddat ner så kraschar datan helt ihop o startas om.
det gäller både en scrubs säsong och även en annan film som jag tankade hem under ungefär samma tidsperiod..
jag kollar på dessa emd vlc, men även windows media player.

det som gör hela situationen ännu konstigare är hur jag har kunnat kolla på vissa filer en gång, men sen går det inte..

någon som vet vad det kan bero på o vad man kan göra? :/
Citera
2008-01-23, 04:18
Medlem
Precis det har inte jag råkat ut för men testa att dra ner Hardware Accelerationen en bit och se om det hjälper. Med den spaken nerdragen kan man för övrigt också ta printscreensbilder av pågående eller pausade filmer, som annars brukar ge svart ruta när man försöker pasta in det i något bildprogram.

Högerklicka skrivbordet och välj Properties - Settings - Advanced - Troubleshoot. Där finns en spak med 6 olika lägen från None till Full. Brukar stå längst till höger på Full. Sätt spaken på steget till vänster om mitten så kan du ta Prt Sc från filmer, sedan räcker det att flytta spaken till steget närmast höger om mitten så ser fullscreensvisningarna snyggare ut igen.

Så är det i a f på min engelska XP, på svenska heter det kanske Egenskaper - Inställningar - Avancerad - Felsökning, eller något i den stilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in