• 1
  • 2
2008-01-23, 13:29
Medlem
Steamers avatar
Tja, jag hade en bekants laptop inne med samma problem, fast denna hade ven samma felmeddelande nr man startade Lgg till/avinstallera program och Enhetshanteraren, Hantera, Windowsbrandvggen inaktiverad osv.

Denna datorn hade ver 120 olika trojans och backdoors, vilket jag noterade efter att jag lyckats identifiera dessa problem med diverse fixar och uppdaterade antivirusdefinitioner. Personen i frga hade ett relativt hlsosamt sexintresse men var inte lika frsiktig nr det gllde att dels hlla sitt antivirusprogram uppdaterat, dels tnka efter nr frgor poppar upp med "Do you want to..." etc etc "Yes/No"

Vad jag frsker sga r att om du inte vet med dig att du aktivt gjort ngot vajsing s lter det misstnkt likt ngon typ av trojan/backdoor som satt sig i ditt system.

Tips r att se om det gr att kra en komplett antiviruskoll + spyware. Sen googla det som dyker upp och kra fixar fr det som dyker upp.
Citera
2008-01-23, 15:57
Medlem
Harrison_Fords avatar
ladda ner procexp kolla p google och du skall finna
Citera
2008-01-23, 16:05
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamer
Tja, jag hade en bekants laptop inne med samma problem, fast denna hade ven samma felmeddelande nr man startade Lgg till/avinstallera program och Enhetshanteraren, Hantera, Windowsbrandvggen inaktiverad osv.

Denna datorn hade ver 120 olika trojans och backdoors, vilket jag noterade efter att jag lyckats identifiera dessa problem med diverse fixar och uppdaterade antivirusdefinitioner. Personen i frga hade ett relativt hlsosamt sexintresse men var inte lika frsiktig nr det gllde att dels hlla sitt antivirusprogram uppdaterat, dels tnka efter nr frgor poppar upp med "Do you want to..." etc etc "Yes/No"

Vad jag frsker sga r att om du inte vet med dig att du aktivt gjort ngot vajsing s lter det misstnkt likt ngon typ av trojan/backdoor som satt sig i ditt system.

Tips r att se om det gr att kra en komplett antiviruskoll + spyware. Sen googla det som dyker upp och kra fixar fr det som dyker upp.

Virus r det nog inte, ty jag har letat med diverse program och inte funnit ett enda hot.
Citera
2008-01-23, 16:11
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomniac
Det r frmodligen en local policy som hindrar dig frn att kra den, eller s r du inte administratr p datorn.

Hgerklicka p My Computer, vlj Manage och g till Local Users and Groups. i gruppen Administrators ska du lgga till din anvndare.

Tja! Jag hittar dit, men fattar inte riktigt hur jag ska g till vga sedan? Hur lgger jag till mitt konto i sjlva administratr-kontot?
Citera
2008-01-23, 16:15
Medlem
Kellermans avatar
Jo, nr jag trycker p min anvndare, s str det; "Medlem i Administratrer". Jag r ju admin redan! Men inte fan kommer jag in p aktivitetshanteraren fr det?
Citera
2008-01-23, 16:19
Medlem
Kan det inte vara ngot strul med UAC?

Om du sker p taskmgr i startmenyn s kommer taskmgr.exe fram i resultaten, hgerklicka p den och vlj kr som administratr, fungerar det d s r det ngot strul med UAC...
Citera
2008-01-23, 16:41
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Kan det inte vara ngot strul med UAC?

Om du sker p taskmgr i startmenyn s kommer taskmgr.exe fram i resultaten, hgerklicka p den och vlj kr som administratr, fungerar det d s r det ngot strul med UAC...

Finner inga trffar om jag sker p det.
Citera
2008-01-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellerman
Finner inga trffar om jag sker p det.
Skumt, det kommer upp nr jag gr det, du sker i sjlva startmenyn?
Jag kanske har hela C: indexerat iofs... Men iaf:

C:\Windows\System32\taskmgr.exe

Dr finns den, nr du hittar den, hgerklicka och testa med att kra som administratr.
Citera
2008-01-23, 17:19
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellerman
Virus r det nog inte, ty jag har letat med diverse program och inte funnit ett enda hot.

Du har redan ftt rtt svar tv gnger 2 gnger...
http://support.microsoft.com/kb/555480

Lsningen p sidan fungerar dock inte p Home Premium eftersom gpedit r inaktiverad i den versionen
Citera
2008-01-23, 18:33
Medlem
Kellermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Du har redan ftt rtt svar tv gnger 2 gnger...
http://support.microsoft.com/kb/555480

Lsningen p sidan fungerar dock inte p Home Premium eftersom gpedit r inaktiverad i den versionen

Det var inte det som var felet, dock. Jag krde Adaware, helt pltsligt fungerade aktivitetshanteraren igen, s antagligen var det ngot virus som Panda inte hittade, som var problemet! Tack fr all hjlp!
Citera
2008-01-23, 18:56
Medlem
zenbioss avatar
Ctrl + Alt + Del och sen lngst ner d starta aktiviteshanteraren?

Edit: sg att det lste dig nu nd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in