2008-01-22, 14:51
Medlem
lill-mes avatar
Alltså, nu jävlar är jag förbannad. Här ska man sitta och göra seriösa arbeten, och kolla vad som har hänt med mitt openoffice!?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/adad.png

Allting är ju i någon jävla mystisk kod, jag vet inte hur det har kommit dit. Jag använder för övrigt ubuntu 7.04 och är nöjd med det, har använt det i snart ett år.
Hur rättar jag till det där problemet?
Är så otroligt störigt så jag kommer att löpa amok snart, för jag vet inte hur jag ska infoga saker i ordbehandlaren eller någonting, detta gäller inte bara kalkylarket. Utan även "excel" och dom andra till OpenOffice.

Hjälp mig illa kvickt!

MVH; Lill-me
Citera
2008-01-22, 20:05
Medlem
Alfaslangs avatar
Ajfan, det där ser ju riktigt trist ut. Det ser ut som om att den felaktigt valt en "bildsymbol"-font istället för en vanlig.

Jag vet inte hur man byter font för OpenOffices användargränssnitt, men en fulfix är ju att ta fram fonthanteraren i Ubuntu och helt enkelt avinstallera den fonten. Om det nu inte är så att du brukar använda den till något annat.
Citera
2008-01-23, 08:20
Medlem
Du skulle kunna prova att radera config-filerna för openoffice i din hemkatalog. Bör ligga under

Kod:
/home/ditt_namn/.openoffice.org2.0

Obs! eventuella egna inställningar kommer att försvinna och ersättas med default.
Citera
2008-01-23, 08:30
Medlem
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=332590

Fanns en hel del tips i den tråden. Quotade in det som lät mest vettigt.

Citat:
If you can at least see the menus as separate words go to the last entry on the menu 7, which is Tool>Options. Now go to the forth entry in the first group in that and that will have a tick box near to the top, which says, if you can read it, Use system font for user interface. In my case that is ticked to use my chosen system font (arial 11).

I hope that may help, but if not, then I'm completely stumped.
Citera
2008-01-23, 15:19
Medlem
lill-mes avatar
Tack för all hjälp, fick till det. Gick in i synaptics pakethanterare och installerade om hela openoffice, och rensade lite saker i mappen.

Så nu fungerar det som det ska igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in