2008-01-22, 13:29
Medlem
sisususis avatar
Lyssna på det här radioprogrammet med en kvinna som kämpar med det hela som yrke. Vad ska vi göra med de som tycker att primitiva seder står över civilisation.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?ProgramID=1054
Citera
2008-01-22, 13:31
Medlem
Golonkas avatar
UTVISNING på tid och evighet är väl en bra början?
Citera
2008-01-22, 13:40
Medlem
humperdicks avatar
En viktigt steg är att få dom dumma svenskarna att fatta att flertalet muslimer hellre lever efter egna lagar än dom svenska och kraven kommer öka på att så sker i takt med ett ökat antal muslimer i vårat land.

Ett problem detta land har är att i norra delarna av landet bl.a. Stockholm så är man så extremt rädd att tänka själv och att göra saker som inte är rätt, man är kort och gott i stor utsträckning hjärntvättade svagsinta idioter.
Citera
2008-01-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisususi
Lyssna på det här radioprogrammet med en kvinna som kämpar med det hela som yrke. Vad ska vi göra med de som tycker att primitiva seder står över civilisation.
http://www.sr.se/cgi-bin/p1/program/index.asp?ProgramID=1054

Jag förutsätter att hon även kämpar för MIN rätt till MINA primitiva seder.
När jag hör kärringen kommer jag osökt att tänka på ett präktigt häxbål, där sotiga batiktrasor virvlar uppåt med lågorna...
Citera
2008-01-22, 14:57
Medlem
Zockerconnys avatar
Om man nu inte gillar våra lagar så är det väl inget som hindrar en från att flytta till ett annat land som har lagar som passar, tex Saudi-Arabien eller Sudan där kvinnor som våldtas straffas för att dom blivit våldtagna. Hur sjukt är inte det egentligen, måste ifs vara ett paradis för Tito beltran
Citera
2008-01-22, 15:23
Medlem
sisususis avatar
Är det någon här som lyssnat på programmet?
Citera
2008-01-22, 15:54
Medlem
Freedom Fighters avatar
Värderelativismen är ett otyg som måste utrotas.
ovanstående och det postmoderna samhället är två begrepp som får mig att må illa rent fysiskt
Den goda kristna etiken blir ju helt lämnad därhän, för att vi "inte ska sätta oss på höga hästar och se våra ideal som bättre än andras".
NEJ, vi ska aldrig under några omständigheter acceptera hederskulturer och liknande stenåldersfasoner. Vi ska inte ens försöka förstå det för satan. Fenomenen är värda allt förakt och hör definitivt inte hemma i västvärlden!
Citera
2008-01-22, 16:33
Medlem
Zockerconnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
Värderelativismen är ett otyg som måste utrotas.
ovanstående och det postmoderna samhället är två begrepp som får mig att må illa rent fysiskt
Den goda kristna etiken blir ju helt lämnad därhän, för att vi "inte ska sätta oss på höga hästar och se våra ideal som bättre än andras".
NEJ, vi ska aldrig under några omständigheter acceptera hederskulturer och liknande stenåldersfasoner. Vi ska inte ens försöka förstå det för satan. Fenomenen är värda allt förakt och hör definitivt inte hemma i västvärlden!
Anser att dom inte hör hemma nånstans, hedersmord är helt sjukt och borde straffas enligt en betydligt hårdare straffskala än "vanliga mord".
Inlåsning på Sidsjön eller Karsudden på obestämd tid vore lämpligt för dylika missdådare.
Citera
2008-01-22, 18:24
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en vit man
Jag förutsätter att hon även kämpar för MIN rätt till MINA primitiva seder.
När jag hör kärringen kommer jag osökt att tänka på ett präktigt häxbål, där sotiga batiktrasor virvlar uppåt med lågorna...
För att dra ett fint citat från Sir Charles Napier, brittisk general och befälhavare i Indien.
Angeånde olika traditioner, och ironiskt nog, om att bränna kvinnor levande (indierna hade en tradition av att bränna änkan till en avliden på den dödes begravningsbål).

"You say that it is your custom to burn widows. Very well. We also have a custom: when men burn a woman alive, we tie a rope around their necks and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow ours.
Citera
2008-01-23, 11:32
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
För att dra ett fint citat från Sir Charles Napier, brittisk general och befälhavare i Indien.
Angeånde olika traditioner, och ironiskt nog, om att bränna kvinnor levande (indierna hade en tradition av att bränna änkan till en avliden på den dödes begravningsbål).

"You say that it is your custom to burn widows. Very well. We also have a custom: when men burn a woman alive, we tie a rope around their necks and we hang them. Build your funeral pyre; beside it, my carpenters will build a gallows. You may follow your custom. And then we will follow ours.

Jag tror Sverige är rätt långt från att tillämpa just den inställningen till olika seder och bruk, dock. Även om det är ett rimligt förhållningssätt.
Citera
2008-01-23, 11:38
Medlem
trass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Jag tror Sverige är rätt långt från att tillämpa just den inställningen till olika seder och bruk, dock. Även om det är ett rimligt förhållningssätt.

Det bör väl dock tilläggas att den indiska sedvänjan förekom i Indien, och således är inhemsk med allt det för med sig ur ett "kritiskt" perspektiv, medan den brittiske sedan importerades till Indien av kolonialmakten. Således ett lite märkligt argument ur I&I-kritikersynpunkt. Samma argument tillämpat på dagens Sverige blir ju dock lite mer pikant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in