2008-01-22, 16:13
Medlem
Man måste väl ändå vara skriven där man normalt sover?
Citera
2008-01-22, 16:27
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Nej, det är en fråga mellan mormor och brf. Om mormor (och Nathalie) kan ge en bra motivering, exempelvis att Nathalie skall bo utomlands under en längre period borde inte brf sätta sig på tvären om det inte finns någon extrem paragrafryttare i styrelsen. Det är nämligen väldigt praktiskt att ha en svensk adress registrerad om våra myndigheter vill ha tag i en.

I din värld kanske alla människor som följer lagen är extrema paragrafryttare. Det handlar inte om överenskommelser enbart mellan BRF och mormor. BRF måste ljuga för Skatteverket för att barnbarnet överhuvudtaget ska kunna skrivas där (skärpta regler sedan länge). Varför är man beredd att göra det i detta fall?

Testa även att läsa folkbokföringslagen.
Det finns naturligtvis ett syfte med reglerna.

http://www.notisum.se/rnp/SLS/lag/19910481.HTM
Citera
2008-01-25, 13:02
Medlem
cammos avatar
Skulle visa min bror Natalie Uvhagen på Ratsit idag och hittade henne inte.

Såg då att hon numera heter Stenmark i efternamn, så hon måste precis ha bytt namn.
Citera
2008-01-25, 13:14
Medlem
Intressant undersökning. Men ingen som vet nått om Ingmar har någon kontakt med dottern?
Citera
2008-01-25, 16:34
Medlem
NorrMoppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Lite Garbo över henne. Sällan har väl en googling över ett kändisbarn gett så lite resultat. På bildsök hittade jag en klippdocka av henne som spädbarn från Hemmets veckotidning, thats it. Anar vi någon form av personliga problem? 24 år och bor hemma hos mormor på äldreboendet (eller vad det nu är)....syns mindre än Agnetha Fältskog...hmmm
Ja, verkligen! Märkligt att det inte finns mer om henne att hitta....... Om hon har varit duktig i tennis eller överhuvudtaget spelat matcher så borde ju hennes namn finnas på ett otal hemsidor med matchresultat....

I sanning mycket märkligt.....
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
Märkligt är det iallafall. Bostadsrättsföreningar för seniorboenden brukar INTE acceptera sånt. Är det krav på 55+ för att få bo där är man väldigt strikt med vilka som får vara skrivna på adressen. Skatteverket kräver godkännande från föreningen innan de låter en 80-talist folkbokföra sig på adressen. Så frågan är varför seniorboendet har gått med på arrangemanget att antingen låta henne bo eller låta henne vara skriven där. Det kan alltså inte vara en fråga mellan Natalie och hennes mormor.
Citat:
Ursprungligen postat av Zildijan
Nej, det är en fråga mellan mormor och brf. Om mormor (och Nathalie) kan ge en bra motivering, exempelvis att Nathalie skall bo utomlands under en längre period borde inte brf sätta sig på tvären om det inte finns någon extrem paragrafryttare i styrelsen. Det är nämligen väldigt praktiskt att ha en svensk adress registrerad om våra myndigheter vill ha tag i en.
Citat:
Ursprungligen postat av Sokolova
I din värld kanske alla människor som följer lagen är extrema paragrafryttare. Det handlar inte om överenskommelser enbart mellan BRF och mormor. BRF måste ljuga för Skatteverket för att barnbarnet överhuvudtaget ska kunna skrivas där (skärpta regler sedan länge). Varför är man beredd att göra det i detta fall?
Nu svamlar ni mer än lovligt mycket! I vanliga bostäder där innehavaren hyr eller äger sin bostad så har ju ägaren/hyresgästen rätt att låta vem som helst bo i den egna bostaden. Så om Natalies mormor (och morfar) bor där och vill ha sin dotterdotter inneboende så har varken någon bostadsrättsförening, hyresvärd eller ens Skatteverket med det att göra.

Så om nu Natalie då bor där så är det varken olagligt eller konstigt att hon är skriven där.

Finns det något mer substansiellt än gissningar om var hon verkligen vistas (bor)? Vad får er att tro att bor utomlands?

Fram med något annat än gissningar alltså...
Citera
2008-01-25, 17:03
Medlem
Stenmark och tennisen

Jag har ingen aning om var Natalie Stenmark gör nuförtiden, men jag har bra koll på hennes korta tid som tennisspelare.

Nej, hon var absolut INTE en av landets mest lovande tennisjuniorer.

Hon slutade spela när hon var högst 11-12 år, en ålder där det varken fanns eller finns någon svensk ranking.

Jag såg tjejen spela vid ett tillfälle, och kommer ihåg att hon definitivt hade hyfsat bollsinne. Därifrån till att vara "en av landets mest lovande tennisjuniorer" är dock steget väldigt långt... Kommer även ihåg att mamma Uvhagen var väldigt propert klädd och stod för sig själv i ena hörnet av läktaren.
Citera
2008-01-29, 12:20
Medlem
Luposs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chris Waddle
Jag har ingen aning om var Natalie Stenmark gör nuförtiden, men jag har bra koll på hennes korta tid som tennisspelare.

Nej, hon var absolut INTE en av landets mest lovande tennisjuniorer.

Hon slutade spela när hon var högst 11-12 år, en ålder där det varken fanns eller finns någon svensk ranking.

Jag såg tjejen spela vid ett tillfälle, och kommer ihåg att hon definitivt hade hyfsat bollsinne. Därifrån till att vara "en av landets mest lovande tennisjuniorer" är dock steget väldigt långt... Kommer även ihåg att mamma Uvhagen var väldigt propert klädd och stod för sig själv i ena hörnet av läktaren.

Vad har hon för meriter då? Jag vill minnas att hon gick långt i alla tävlingar och tillhörde de bästa i sin åldersgrupp. Och på IBM-rankingens tid blev man rankad från 12 års ålder. Inte för att jag känner till hennes ranking men visst ansågs hon väl tillhöra de bästa i sin åldersklass?
Citera
2009-07-10, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dear Ol Blighty
Ok då, seniorboende. Det var lite skämtsamt menat, jag tror också hon bor någon annanstans. Den där Uvhagen var flygvärdinna innan hon träffade Stenis, och jag tror hennes föräldrar bodde utomlands då. Kanske har en kåk i Schweiz.

Hon skall ha kallats "luftmadrassen " då piloterna enkelt kunde ...

Mera ? Jag har hört att hon gick upp på presskonferenserna och satt bredvid Stenis ... ser minst sagt märkligt ut på det foto jag sett !
Citera
2009-07-10, 23:52
Medlem
nått "skumt" är det med henne, hoppas jag
Citera
2009-07-11, 01:02
Medlem
KillenArCPs avatar
Verkar vara rättså snygg
http://www.facebook.com/people/Nathalie-Stenmark/202909707
Citera
2009-07-11, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Verkar vara rättså snygg
http://www.facebook.com/people/Nathalie-Stenmark/202909707

Du hann precis före =/.

Enligt Facebook så ska hon numera residera i London.
Citera
2011-01-18, 00:12
Medlem
Combots avatar
Tja, hon såg trevlig ut.

Jag har alltid varit fascinerad av barnen till superkända personer.
Men i många fall lider de av att deras föräldrar är så pass kända, folk förväntar
sig att barnen ska gå i föräldrarnas fotspår.

Men ofta glider de fram på en räkmacka, det gör säkert Natalie Stenmark med.
Inget konstigt i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in