• 1
  • 2
2008-01-22, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tison
På festival med riktigt mycket folk och riktigt god stämning. Vi var en sisådär 20 pers som hade bestämt träff på en gammal skola som låg i anslutning till festivalområdet. Min polare och jag var de enda som inte hade rökt innan denna sammankomst.

När vi väl kommer dit och träffar allt folk så börjar nervositeten sakta men säkert stiga. "Va fan, tänk om jag blir helt väck och ligger avdäckad i flera timmar?" Min kompis bara skrattar åt mig, tycker jag överreagerar. Jag vill helst inte att han berättar för de andra att jag precis haft "second thoughts" vill ju helst inte bli utskrattad av 15-20 pers som alla är 2-10 år äldre.

Efter ett tag så börjar det bli dags att smogga första, ett par killar hade suttit och meckat ihop fyra stycken hyfsat stora joints. Så det blir direkt till att tända upp. Jag och min kompis får äran att börja tack vare att vi aldrig har rökt innan.

Lite halv nervig är jag när jag ska inhalera mina första bloss av denna mycket omtalade cannabis. Men allting går smidigt och jag upptäcker att det inte är värre än att ta ett bloss på en cigg. Direkt säger en annan polare till mig att försöka hålla inne röken lite längre, funkar mycket bättre då. Så jag började sitta och hålla inne röken i kanske 2-4 min efter, vilket bara resulterade i akut syrebrist.

När jointsen nästan är slut så frågar en om jag vill bli "bombad". Självklart fattar jag ingenting men vill inte verka dum så jag säger ju så klart, JA!
Han visar hur det ska gå till på en snubbe, och jag nickar förstående fast jag fattar nada.
Och vad hände sen? Det tog slut lite abrupt där.
Citera
2008-01-22, 19:24
Medlem
Trollishs avatar
Ere bara jag som inte minns såna saker? Var juh ett antal år sedan.
Citera
2008-01-22, 22:01
Medlem
Yeah!!s avatar
Vet att jag lyckades dricka mig full någon gång i 6-års åldern, vaga minnen om spya och pripps blå.
Citera
2008-01-22, 23:01
Medlem
Rogge-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Ere bara jag som inte minns såna saker? Var juh ett antal år sedan.

Nä, vi är två hittills
Citera
2008-01-23, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drast
Och vad hände sen? Det tog slut lite abrupt där.
Ja ni får ursäkta där. Datorn strulade och vägrade låta mig editera inlägget efter jag råkat trycka "Skicka svar" istället för "Förhandsgranska..."

...
Jag undrade förstås lite försynt hur det hela skulle gå till. Han sa att jag bara skulle ta och kupa mina händer tätt runt min mun och sedan inhalera djupt och snabbt när han blåser in rök från den bakvända jointen. När jag gjort som jag blivit instruerad så tar han och vänder en joint och blåser in mellan mina kupade händer.
Nu tar jag ett så djupt och stort andetag jag och mina lungor klarar av. Plötsligt känner jag ett sjukt svidande i min stackars hals. Pulsen rusar upp i kanske 2000 slag i minuten och jag känner att mina ögon håller på att skjutas ut ur skallen på mig. Jag börjar förskräckt att kippa efter andan samtidigt som jag hostar livet ur mig. Runtomkring står allesammans och skrattar för allt vad de är värda.
Förutom ett helvetiskt fysiskt lidande så ska jag nu behöva utstå förudmjukelse och hån från mina många kamrater. Efter några sekunder sjunker min harm över deras skratt och jag börjar sakta men säkert känna underbara känslor av eufori. Hela natten försvann i en enda dimma av folk och öl.
Konstiga men underbara tankar flög igenom mitt huvud men utan störa mitt upprymda tillstånd. Folk man pratade med kändes helt otroligt engagerade och intresserade av vad jag sa. Allt var verkligen på topp.

Tror aldrig att jag någonsin har fått uppleva denna känsla igen. Nu när man röker blir man mest avslappnad och harmonisk medans jag då, första gången, blev energisk som få och hade helt sanslösa känslor av välbefinnande.
Citera
2008-01-23, 12:21
Medlem
NeffeiKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av partyM
Som topic löd, berätta en lite saga om dagen när du testade din första knark drog. Vad var det? Vart var det? osv.

Komigen kan bli kul

Cannabis, hösten 1996 i ett gammalt hönshus utanför Seattle, USA. Hönsen hade dock flyttat ut, det var mer för min kompis föräldrar inte skulle se nåt. Eftersom jag inte då (eller nu) rökte vanliga cigaretter så blev det mest hosta och ingen direkt effekt.
Citera
2008-01-23, 16:41
Medlem
Hösten 05 drog jag i mig för första gången röken från Mary genom en stealth Joint. Hade varit sugen på testa länge innan dess och när min polare erbjöd mig tackade jag, ja direkt men något bäng blev jag inte särklit. Men andra gången fyfan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in