2008-01-21, 18:49
Medlem
KollaPolskis avatar
Vill total formatera om min dator. Hur göra?
Har Windows skivan, men hur ska jag bära mej
åt för att hela jävla hårddisken ska bli tom?
Citera
2008-01-21, 18:52
Medlem
drm2k6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Vill total formatera om min dator. Hur göra?
Har Windows skivan, men hur ska jag bära mej
åt för att hela jävla hårddisken ska bli tom?

Starta med en windows startdiskett och kör formatera om alla hårddiskar
Sen partionerar du om me fdisk. Sen lägger du in vilket os du nu vill ha
Citera
2008-01-21, 18:57
Medlem
Owes avatar
Stoppa in Windows skivan , starta från den , sen kommer du till en Partions hanterare , där kan du formatera och skapa nya partioner.
Citera
2008-01-21, 18:57
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drm2k6
Starta med en windows startdiskett och kör formatera om alla hårddiskar
Sen partionerar du om me fdisk. Sen lägger du in vilket os du nu vill ha

Diskett.. Äger jag ingen..
Går det inte med CD på någe vis?
Citera
2008-01-21, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KollaPolski
Diskett.. Äger jag ingen..
Går det inte med CD på någe vis?

Starta om datorn med skivan i, får du då alternativet att boota med skivan så tryck på valfri knapp för att göra det. Sen följer du bara guiden där.

Får du inte alternativet måste du in i bios och ändra boot device, det gör du genom att trycka på delete när du startar datorn (brukar vara elite iallafall). Där inne får du leta efter boot device så ändrar du first boot device till din cd spelare, starta sedan om datorn och följ det jag skrev ovan.
Citera
2008-01-22, 00:03
Medlem
KollaPolskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urandir
Starta om datorn med skivan i, får du då alternativet att boota med skivan så tryck på valfri knapp för att göra det. Sen följer du bara guiden där.

Får du inte alternativet måste du in i bios och ändra boot device, det gör du genom att trycka på delete när du startar datorn (brukar vara elite iallafall). Där inne får du leta efter boot device så ändrar du first boot device till din cd spelare, starta sedan om datorn och följ det jag skrev ovan.

Tack löste det!
Citera
2008-01-23, 03:39
Medlem
Ska du sälja datorn och därför vill ha bort alla dina privata hemligheter så ingen annan rotar i dem, packa ihop nyinstallationen med Disk Defragmenter och fyll sen upp allt ledigt utrymme med jättefiler, kanske rippad CD-musik eller filmer, så allt gammalt skrivs över.
Citera
2008-01-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huaguo
Ska du sälja datorn och därför vill ha bort alla dina privata hemligheter så ingen annan rotar i dem, packa ihop nyinstallationen med Disk Defragmenter och fyll sen upp allt ledigt utrymme med jättefiler, kanske rippad CD-musik eller filmer, så allt gammalt skrivs över.

Eller ladda ner och bränn skivan DBAN, starta från den och skriv autonuke. Sedan sköter den sig själv. Lycka till att hitta någonting på den disken efter det...
Citera
2010-11-23, 17:17
Medlem
Tbbass avatar
killdisk funkar också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in