2008-01-23, 00:43
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skinner5000
Så du kan även räkna ammo, inredning, rengöringskitt och allt annat du har i skåpet förutom själva vapnen och vapendelar.

Svjv får du inte räkna in ammunition. Man får räkna hyllor, inredning och annat krafs som du lägger in, men inte den utrustning som du måste förvara inlåst, dvs det som skåpet primärt skall skydda. Dvs vapen, vapendelar och ammo får inte medräknas. Lägger du in silversamlingen så får du räkna den, då det inte är krav på att den skall vara inlåst.

Detta enligt polis/handläggare, men det behöver ju inte vara rätt tyvärr....

/capmac
Citera
2008-01-23, 11:41
Medlem
orvarens avatar
Limma fast ett par skruv skallar i hålen!(så ser det ju ut som det är fast satt)Och limma bak och under med typ. 2komponent härd lim!

Kan ju bli ett helvete att få bort skåpet om det ska flyttas men,men...
Citera
2011-01-03, 12:34
Medlem
orvarens avatar
Lyfter tråden lite,då jag hört att det ska bli/har blivit ändringar angående vapenskåp.

Har själv inget behov av det,men någon kanske vet mer?

Gamla skåp,värdelösa? Vad nytt? osv..

Citera
2011-01-03, 14:47
Medlem
Lillemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Lyfter tråden lite,då jag hört att det ska bli/har blivit ändringar angående vapenskåp.

Har själv inget behov av det,men någon kanske vet mer?

Gamla skåp,värdelösa? Vad nytt? osv..

Vapenskåp som är märkta med SS 3492 eller SS-EN 1143-1 Grade 0 är godkända för förvaring av licenspliktiga vapen från 1:a Januari 2011. Alltså NU!
Citera
2011-01-05, 23:12
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Är det inte snarare så att från och med 1/1 är det BARA de skåpen som är godkända... Har man ett skåp som inte är klassat så, måste man få det omklassat eller köpa nytt.
Citera
2011-01-06, 02:49
Medlem
Lillemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Är det inte snarare så att från och med 1/1 är det BARA de skåpen som är godkända... Har man ett skåp som inte är klassat så, måste man få det omklassat eller köpa nytt.

Ja? Det är ju det jag skriver.. De skåp med dessa märkningar är godkända, inga andra.
Citera
2011-06-29, 14:33
Medlem
Snuten nekade mig att förvara puffror hos morsan så nu måste jag ha dem hemma. Fick tag på ett litet skåp men det väger bara 80kg så nu måste jag tynga ner det (för övrigt är det ju befängt att ammunition och vapen inte får räknas med i vikten!! Kommer lätt upp i 150kg om jag får lite ammo av farsan, men det sket sig ju).

Är det någon som har tips på var fan jag kan få tag på blytackor eller liknande? Har googlat men hittar bara fiskedrag och dykbälten. Å det blir en jävla massa drag för att komma upp i 70 kg :P
Citera
2011-06-29, 15:04
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskar
Snuten nekade mig att förvara puffror hos morsan så nu måste jag ha dem hemma. Fick tag på ett litet skåp men det väger bara 80kg så nu måste jag tynga ner det (för övrigt är det ju befängt att ammunition och vapen inte får räknas med i vikten!! Kommer lätt upp i 150kg om jag får lite ammo av farsan, men det sket sig ju).

Är det någon som har tips på var fan jag kan få tag på blytackor eller liknande? Har googlat men hittar bara fiskedrag och dykbälten. Å det blir en jävla massa drag för att komma upp i 70 kg :P
Brukar finnas o köpa extra vikter till skåpen på samma ställe man köper dem.
Citera
2011-06-30, 10:41
Medlem
Jag kollade där jag köpte och de hade inte...

Hittade nån dåre som sålde bly på lösvikt, 25 spänn kilot. Det blir ju fan 2000 spänn för 70kg... Då kunde man ju lika gärna köpt ett skåp som vägde 150kg på en gång. Fast det hade ju iofs varit mycket större.

Enda vettiga lösningen är alltså att lägga skåpet på rygg, fylla det med vatten och ha bössorna i plastpåse
Citera
2011-06-30, 17:59
Medlem
abbe101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskar
Jag kollade där jag köpte och de hade inte...

Hittade nån dåre som sålde bly på lösvikt, 25 spänn kilot. Det blir ju fan 2000 spänn för 70kg... Då kunde man ju lika gärna köpt ett skåp som vägde 150kg på en gång. Fast det hade ju iofs varit mycket större.

Enda vettiga lösningen är alltså att lägga skåpet på rygg, fylla det med vatten och ha bössorna i plastpåse

Till exempel här kan du köpa extra vikter http://www.jakt.se/vapenskap/tillval-zugil/extravikt-s7.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in