Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-21, 12:28
Awaiting Email Confirmation
Installerat windows xp nu med 3 olika skivor och testat med 2 olika hårddiskar och 3 olika cd/dvd läsare.

Samma sak varje gång. En eller flera filer kan ej installeras under installationen direkt efter att partionen på disken omformaterats. Det är alltid olika filer och ibland kan jag trycka på enter men oftast måste jag hoppa över filen. Vilket efter installationen bara blir skit.

Ex:
"
Installationsprogram för Windows XP
Det går inte att kopiera följande fil: wdmaud.drv
- Tryck Enter för att försöka igen
bla bla bla
- Tryck f3 för att avbryta installationen

"

Vad ska jag nu göra?! I don't get it!
Citera
2008-01-21, 13:32
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garm_66
Installerat windows xp nu med 3 olika skivor och testat med 2 olika hårddiskar och 3 olika cd/dvd läsare.

Samma sak varje gång. En eller flera filer kan ej installeras under installationen direkt efter att partionen på disken omformaterats. Det är alltid olika filer och ibland kan jag trycka på enter men oftast måste jag hoppa över filen. Vilket efter installationen bara blir skit.

Ex:
"
Installationsprogram för Windows XP
Det går inte att kopiera följande fil: wdmaud.drv
- Tryck Enter för att försöka igen
bla bla bla
- Tryck f3 för att avbryta installationen

"

Vad ska jag nu göra?! I don't get it!

Hade samma problem med ett par skivor jag slipstreamade med SP2 och en massa updates på för nåt år sedan. En temporär lösning var att helt enkelt byta till en annan skiva när den frågade efter filer. Fick hålla på och byta skivor en hel del under installationen, men i slutändan fick jag in rubbet.

Det låter helt orimligt med tanke på symptomen, men jag tror det var nåt jag gjort galet med slipstreamingen. Det funkade bra när jag gjorde om skivan från scratch sen.
Citera
2008-01-21, 14:51
Awaiting Email Confirmation
Den varianten att byta skivor prövade jag med, funkade dock bara för vissa filer. Kan ju tillägga att samtliga 3 skivor är brända, med samma brännare under olika tillfällen.
Citera
2008-01-21, 15:03
Bannlyst
Dra hem en ny skiva och bränn ut den och testa. Funkar inte det har jag ingen aning vad det kan vara. För lite plats på disken?
Citera
2008-01-21, 15:11
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garm_66
Den varianten att byta skivor prövade jag med, funkade dock bara för vissa filer. Kan ju tillägga att samtliga 3 skivor är brända, med samma brännare under olika tillfällen.

Jag brände mina skivor med olika brännare. Trodde först det var nåt som knasade med brännaren när det jävlades på det där viset, så testade att bränna i servern, sen i laptopen när inte den andra skivan funkade heller.

Och det var lite olika filer som jävlades på samtliga skivor från gång till gång för mig också.

Skulle också testa att dra hem en annan release och testa. Som sagt, även om jag tycker det är jävligt konstigt att ett fel i själva kompilationen av skivan skulle arta sig på det sättet så verkar det faktiskt som det var just det som var mitt problem i alla fall. När jag gjorde en ny build så funkade det perfekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in