2008-01-21, 00:19
Medlem
Det är inte precis så att du får skriva vad som helst på forumet, så fritt är det inte - men kanske semi-fritt
Citera
2008-01-21, 02:35
Medlem
Dubbelsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Vem som helst kan förfalska det någon skrivit?

Jag hänger inte med!

Goat sex
Citera
2008-01-21, 08:32
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Ditt ursprunliga inlägg går inte att förfalska.
Nu kan du inte ångra/editera inlägget jag citerar t.ex.

Endast mods kan ändra ditt ursprunliga inlägg mha t.ex pul eller outing.

Det generella tipset när det gäller detta är ju att skicka en RP när man ser att en felcitering skett eftersom det inte är okej att felcitera och jag delade så sent som igår ut en tillsägelse pga detta otyg.

Sen vill jag också säga att när det gäller ändringar i inlägg så är jag (vet att det skiljer sig lite åt) binär, endera får de stå precis som de är eller så raderar jag dem helt - går inte in och petar i dem överhuvudtaget. Rubriker rättstavar jag dock ibland så att det ska fungera att söka efter trådar kring ämnet som diskuteras.
Citera
2008-01-21, 15:15
Medlem
Det är väl likadant i en vanlig debatt, i en vanlig debatt kan du nämligen säga "Det du sa var att Fet-Evert är den bästa debattören på forumet" oavsett om personen du tilltalar sa det eller inte. Och en debatt mellan två individer där den ena felciterar den andra är väl också fri?
Citera
2008-01-21, 15:30
Medlem
Som sagt var var det skrivet, ja...

Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
DET HÄR ÄR INGEN RIKTIG POST!!!!!!

... det är den fria marknaden som råder, ja...
Senast redigerad av Tort 2008-01-21 kl. 16:08.
Citera
2008-01-22, 01:00
Medlem
huh?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
massa text

Vem bryr sig? Man läser en tråd från början till slut, om man ser att person x har citerat person y så läser man första ordet i citeringen så man förstår vad x syftar på. Har x ändrat texten så vet man att han är ett troll, precis som jag tror att du är. Stick tillbaka till psykliv.

Och sluta börja dina inlägg i rubrik-raden.

Mvh huh?
Citera
2008-01-22, 07:55
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vTrill
Det är väl likadant i en vanlig debatt, i en vanlig debatt kan du nämligen säga "Det du sa var att Fet-Evert är den bästa debattören på forumet" oavsett om personen du tilltalar sa det eller inte. Och en debatt mellan två individer där den ena felciterar den andra är väl också fri?
Visst kan man hävda att den är fri, men om man ska hålla på och diskutera med hjälp av felaktiga citeringar faller hela idén för mig i alla fall.
Citera
2009-07-17, 11:06
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Det generella tipset när det gäller detta är ju att skicka en RP när man ser att en felcitering skett eftersom det inte är okej att felcitera och jag delade så sent som igår ut en tillsägelse pga detta otyg.

Sen vill jag också säga att när det gäller ändringar i inlägg så är jag (vet att det skiljer sig lite åt) binär, endera får de stå precis som de är eller så raderar jag dem helt - går inte in och petar i dem överhuvudtaget. Rubriker rättstavar jag dock ibland så att det ska fungera att söka efter trådar kring ämnet som diskuteras.

Gäller detta verkligen fortfarande?
Jag syftar närmast på ändring i ett citat, man kanske kortar ned eller fetmarkerar för att betona vad man svarar på.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=17691959#post17691959

zebago undrade i FAQ hur man ändrade citat osv jag visste inte hur jag skulle beskriva så följden blev att han felciterade mig men detta var ju bara i illustrerande syfte.
Citera
2009-07-17, 11:12
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Gäller detta verkligen fortfarande?
Jag syftar närmast på ändring i ett citat, man kanske kortar ned eller fetmarkerar för att betona vad man svarar på.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=17691959#post17691959

zebago undrade i FAQ hur man ändrade citat osv jag visste inte hur jag skulle beskriva så följden blev att han felciterade mig men detta var ju bara i illustrerande syfte.
Jag har inte stött på det allt för ofta själv, men tillsägelse eller inte bedömer jag nog utifrån uppsåtet. Felciterar man någon för att förlöjliga eller bara allmänt tramsa så är det inte okej. Gör man det för att förtydliga genom att ta bort delar eller fetmarkera så ser jag däremot inget ont uppsåt alls och låter det stå kvar, men detta är bara min syn på problemet, andra moderatorer kan tycka annorlunda.

Vad det gäller att ändra andras inlägg så gör jag det i princip aldrig. Antingen får saker stå kvar som de gör, eller så tar jag bort dem helt. Anledningen till detta är att det i inlägget står att jag redigerat det, och jag vill inte att användare ska få uppfattningen att jag är inne och petar i andras texter på eget bevåg. Även detta är olika från moderator till moderator.
Citera
2009-07-17, 11:44
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Jag har inte stött på det allt för ofta själv, men tillsägelse eller inte bedömer jag nog utifrån uppsåtet. Felciterar man någon för att förlöjliga eller bara allmänt tramsa så är det inte okej. Gör man det för att förtydliga genom att ta bort delar eller fetmarkera så ser jag däremot inget ont uppsåt alls och låter det stå kvar, men detta är bara min syn på problemet, andra moderatorer kan tycka annorlunda.

Vad det gäller att ändra andras inlägg så gör jag det i princip aldrig. Antingen får saker stå kvar som de gör, eller så tar jag bort dem helt. Anledningen till detta är att det i inlägget står att jag redigerat det, och jag vill inte att användare ska få uppfattningen att jag är inne och petar i andras texter på eget bevåg. Även detta är olika från moderator till moderator.

OK då har jag nog förstått det rätt.

exemplet med zebago tror jag gick ut på att h*n ville citera flera med hjälp av [quote]-taggar och copy paste. När man gör detta så är det viktigt även där att man citerar rätt även om det bara handlar om en del av vad någon skrivit.

Sedan kan man ju alltid hävda saker tagits ur sitt sammanhang när man delciterar, men originalinlägget finns ju kvar i tråden.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in