• 1
  • 2
2008-01-20, 23:04
Medlem
Det fria ordet är verkligen fritt...

Citat:
Ursprungligen postat av Taipeh
diskussionerna en del av sitt värde här, om det är så simpelt att förfalska en annan människas åsikt?

Varför behövs då ett fritt forum? Om det inte oxå är fritt från förfalskningar?

Hoppas detta fulgrepp att lögncitera andra inte blir populärt här. För hur skulle som sagt DET se ut?
Nu menar jag inte johnny-62(det var ju bara fyndigt i sammanhanget). Men annars, liksom...
Och jag har själv råkat ut för det vid ett tillfälle. Och hoppas man själv slipper börja ta till samma fulgrepp för att kunna diskutera fritt här...?
2008-01-20, 23:29
Medlem
Minderbinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minderbinder
diskussionerna en del av sitt värde här, om det är så simpelt att förfalska en annan människas åsikt?

Citat:
Hur skulle det kunna vara fritt från förfalskningar? På alla forum i världen, inklusive muntliga, kan vem som helst påstå att någon annan har sagt vad som helst. Själva tekniken spelar mindre roll eftersom alla som använder FB regelbundet vet hur det funkar.

Jag har ändrat mig och håller nu med dig. Det är en icke-fråga. Moderatorerna kan låsa tråden.
2008-01-21, 00:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Du kan reporta förfalskningar av vad du skrivit - det ska enligt vad en mod sade
leda till tillsägelse för den som fifflar med det skrivna. Jag fick höra detta i dag, när jag själv fick en tillsägelse... En snubbe hade skrivit att "revisionister är en skam för mänskligheten!" och när jag svarade citerade jag bara denne gringubbe så här: "Jag är en skam för mänskligheten!" Det bör alltså vara förbjudet att ändra i det skrivna när man citerar andra användare, eftersom det lilla skämtet renderade mig en så kallad tillsägelse.
2008-01-21, 00:07
Medlem
Taipehs avatar
Hehehe

ingen vits, inget forum, bara skit

trist att det blev s
2008-01-21, 00:10
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Du kan reporta förfalskningar av vad du skrivit - det ska enligt vad en mod sade
leda till tillsägelse för den som fifflar med det skrivna. Jag fick höra detta i dag, när jag själv fick en tillsägelse... En snubbe hade skrivit att "revisionister är en skam för mänskligheten!" och när jag svarade citerade jag bara denne gringubbe så här: "Jag är en skam för mänskligheten!" Det bör alltså vara förbjudet att ändra i det skrivna när man citerar andra användare, eftersom det lilla skämtet renderade mig en så kallad tillsägelse.
Att ändra på ett citat ska ge en tillsägelse om det inte är uppenbart att man gör det med glimten i ögat. Det är en viss skillnad om man gör det i en mindre seriös diskussion än om man gör så som du beskriver.
2008-01-21, 00:25
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobVlaesk
Kanske dags att byta tråd
http://www.flashback.org/showthread.php?t=475827

Japp. Frågan på hur det gått till är besvarad och diverse tramsinlägg hör inte hemma här i Flashback.

Om någon har blivit felciterad kan ni använda RP funktionen på inlägget som innehåller citatet.

*klick*

/Moderator
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in