Citat:
Ursprungligen postat av eerty
Man bör alltså komma underfund med det innan man lägger önskemål om befattning..
Det beror på.
Vill du ha en befattning som kan ge dig någonting i framtiden så är det bra om du vet vad du vill syssla med efteråt.
Annars kan du göra som jag gjorde.
Jag brydde mig inte det minsta om allt vad civilt meritvärde heter och siktade på en befattning som jag tyckte verkade rolig och som eventuellt kunde öka mina chanser att få göra utlandstjänst.
Jag fick det jag ville och hade skoj i lumpen.
Citat:
Ursprungligen postat av eerty
Precis, finner det högt intresselöst. Allting som har med teknik, elektronik eller andra mekanistiska ting att göra är jag inte det minsta intresserad av. Jag känner viss lust till dessa befattningar där man får leka med vapen och strida vilt, men samtidigt har jag en undangömd dröm om att få bli kock någon dag. Vilket vore vettigt att lägga sin tid på en befattning som har med det att göra. Jägartjänster känns mest som befattningar där man testar sig själv, vilket i och för sig skulle vara en vettig upplevelse inför framtiden.
Nu är det så att jag inte har en aning om vad jag vill göra i framtiden. Jag är väldigt kluven och oviss. Utlandstjänst har slagit mig några gånger, frågan är vilken befattning man skall satsa på då. Skyttesoldat känns nästintill omotiverat. Hur är det med spaningssoldater?
Med risk för att verka extremt "vapenfixerad", vilka befattningar har häftigast vapen?
Jag tror du ska sikta in dig på att söka amröj.
Goda möjligheter till utlandstjänst om du gör bra ifrån dig och du kommer i kontakt med de ballaste vapnen där finns.
Det i sig är ingenting att sticka under stolen med - det
är skoj som fan att kriga i lumpen och hantera olika vapen.
På amröj kommer du inte få kriga så mycket dock.