Citat:
Ursprungligen postat av *Mohammed*
Folk som bor i lägenhet är ömtåliga stackare som fryser såfort det blir under +18C inne
Här håller jag för en gångs skull med Gammal Hårdrockare: Vad är det för fel på att ha varmt hemma? Varför sitta och huttra om man kan slippa? Jag har konstant +23C hemma, och det trivs jag med. +18C är ju kallt.
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Det finns alltid andra okända entiteter att ta hänsyn till som hyresgäst, entiteter som för min del lika gärna kan vara UFOs. Får jag för mig att gå på dass mitt i natten finns det alltid nån som har en åsikt om det, vill jag sätta en julkrans på ytterdörren kränker det alltid någon, spelar jag lite AC/DC på hög volym en eftermiddag medan jag diskar kan man ge sig på att nån stör sig på det med. Personligen tycker jag att det känns som att fortfarande bo hemma hos morsan och farsan, alltid nån som har synpunkter på hur jag lever trots att de inte har det minsta att göra med det.
Nu har jag förvisso aldrig bott i hyresrätt, så jag vet inte om det är annorlunda i sådana. Hur som helst så känner jag inte igen mig alls i din beskrivning, och jag bor i ett flerfamiljshus (bostadsrätt, byggår 2001). Jag kan spela högt utan att jag någonsin hört ett knyst om det, jag kan diska, spola i toaletten, t.o.m. dammsuga mitt i natten utan att någon klagat under alla åtta år jag bott här. Jag har ingen krans på dörren, men det har många andra, särskilt äldre.
När det gäller lyhördhet skulle jag gissa på att det är värre i äldre hus än i nyare. Jag hör ingen av mina grannar förutom när barnen i hushållet en trappa ned skriker för full hals, och då är det bara som ett svagt pipande. Det är mycket svårt att föreställa sig att de bara är ett par meter bort.
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Näfyfan för lägenhet, fyfan för att bo i stan över huvud taget. Stressade pantskallar som rusar runt som dårfinkar för att hinna nånstans av någon anledning som de inte riktigt har klart för sig.
Det var ju trevligt att du trivs i ditt hus. Själv skall jag flytta in till stan om mindre än två månader. Än så länge bor jag dock bara i förorten.