Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-20, 12:12
Medlem
hej!

jag kan ingenting om detta men jag tänkte ominstallera windows XP pro. ville ha väck allt på hårddisken förutom drivrutinerna till grejorna jag har. någon som har något bra program till det och som också kan berätta hur jag ska göra vid ominstallation osv?
Citera
2008-01-22, 23:35
Medlem
Ominstallationen är lätt efter som du ska ta bort allt som finns.
In med skivan, Läs exakt vad som står. Gör "exakt" som det står
Det bör inte vara några problem.

Ang drivrutiner så får du tareda på vad du har för komponenter i datorn, Står lite smått om det i Enhetshanteraren.

Ofta finns de på skivor från när du köpte datorn med drivrutiner.

Du behöver tareda på vad du har för:
Moderkort,
Grafikkort,
Nätverkskort,
Ljudkort,
(Samt Andra kort som du har i din dator tex W-Lan you name it.)

Lycka till.
Citera
2008-01-23, 00:36
Medlem
Glöm inte att spara det du vill ha kvar från datorn innan ominstallationen (till CD eller något annat media), kanske ett par drivrutiner ?
Citera
2008-01-23, 02:49
Medlem
Zynthezizers avatar
Ett bra tips kan vara att ladda ner alla drivrutiner först och se så att de verkligen fungerar genom att avinstallera dina gamla och installera de du laddat ner, kan bli så att du står där med en nyformaterad dator som du ej får igång nätverket eller dylikt på annars och det är aldrig kul.
Bränn sedan ut de på cd hellre än att ha de på USB då även detta kan kräva drivrutiner
Citera
2008-01-23, 07:35
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordkarmazov
hej!

jag kan ingenting om detta men jag tänkte ominstallera windows XP pro. ville ha väck allt på hårddisken förutom drivrutinerna till grejorna jag har. någon som har något bra program till det och som också kan berätta hur jag ska göra vid ominstallation osv?

Inget ont menat,men har du verkligen sökt på forumet?

Denna fråga dyker upp varannan dag här på forumet med lösningar och svar.
Citera
2008-01-23, 13:23
Medlem
Drivermax heter ett program som funkar fint o plocka ur dina "drivers" och som du sen kan lägga på en cd/dvd och sen ere bara o installera om burken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in