Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag använder Firefox eftersom mängden addons som finns gör den överlägsen allt annat som finns på marknaden inklusive Maxthon2 som jag också testat. Maxthon är inget annat än en uppsminkad IE och hur mycket man än polerar den bajskorven så är det och förblir en bajskorv.
Från ZDnet
Det från ZDnet var en user comment antar jag.
Den bygger på IE kärnan men är förbättrad. Du får det att låta som att det är ett skin men hur har de lyckats få ett skin att dra avservärt mycket mindre systemkraft? Mindre än både FF och IE. Nu hittar jag ingen benchmark för FF2 och Max2 tyvärr.
Angående addonsen så finns det iallfall 400 till Maxthon sen kan den använda IE plugins likväl.
Citat:
Ursprungligen postat av irbor
Helt klart intressant, kör själv på FF och är väll skapligt nöjd med allt utom just minnet FF käkar.
2 saker jag undrar över innan jag testar.
Hur fungerar Maxthon runt om på olika sidor? (inga problem med Java / Flash eller så alls?)
Hur fungerar det med att föra över bokmärken och dylikt ifrån FF?
Aldrig några problem med varken java eller flash vad jag sett.
Föra över bokmärken törs jag inte svara på. Men om FF lägger sina bokmärken i Favorites mappen under din windows profil är det inga problem.
Citat:
Ursprungligen postat av hakd
Firefox + addonsen nedan + crystal lite = allt jag behöver så varför byta..
fasterfox ( tweakar anslutningar osv )
Quickproxy ( på/av på proxyanslutning )
Stylish ( Gör om sidor )
Adblock plus ( tar bort reklam 99% )
customize google ( ingen google-analytics, mängder med gmail inställningar )
yesscript ( på/av script )
Maxthon Smart Acceleration
Boost the browsing speed of your frequent visit websites.
And the Super Acceleration Mode can improve your browse speed even more.
Super Proxy
Supports connect to internet with HTTP, HTTPS, Socks4, Socks4a, Socks5 proxy servers, also supports proxies that requires authentication.
Maxthon Browser can switch between proxies automatically based on your Advanced Proxy Rule setting.
Ad Hunter
Ad Hunter can efficiently clean up the web pages by stopping Popup Windows and removing Ad Content Blocks.
You can add content block to the filter with the "Block Page Content..." command in the Right-click Menu.
Stylish finns inte vad jag kan se
Customize google vet jag inte vad det är. Du kan söka på Maxthon, Yahoo eller Google som standard dock
Scripts, animeringar, flash osv stängs enkelt av från toolsmenyn.
Nu har jag inte kollat igenom de 400 plugins som finns heller utan endast det som följer med standardinst.
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Addons för att ta screenshots av en del av en sida finns också (snapper t.e.x), så allting finns.
Ju fler plugins du installerar ju mer lusar du ner din webläsare. Det bästa vore och mozzila själva integrerat lite funktioner eller hur