Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-19, 17:24
Bannlyst
Innan windows börjar ladda när jag satt igång datorn kommer alltid denna texten upp och jag fattar inte hur jag får bort den!...
Har installerat om Windows och försökt allt!...Kanske ska trycka på nån typ F8 F9 F10 knapp?

Såhär står det:
Verifying DMI Pool Data
Boot from CD :
Citera
2008-01-19, 17:28
Bannlyst
Hittade denna infon men grejjen är att jag inte har något diskettuttag på datorn!

# Skadad bootsektor på disken. Skapa en ms-dos formaterad diskett och starta om datorn med denna diskett instoppad. När disketten laddat färdigt skriver du följande i prompten: "sys c:", tar ut disketten och startar om datorn. Hjälper inte detta så gör du om proceduren men skriver "fdisk /mbr".
# Hårddiskinställningarna fel. Kontrollera så att Hårddisken identifieras i BIOS. Använd även tillverkarens diagnostikprogram för att testa disken.
# Bootsekvensen fel inställd. Gå in i BIOS och kontrollera din bootsekvens. Lägg CD-rom först, HD på andra plats och floppy sist (Se manual för info).
# BIOS skadat eller felinställt. Uppdatera till senaste om du har möjlighet.
# Kontakter som glappar eller skadade flatkablar. Undersök dem.
# Defekt hårddisk eller defekt hårdvara.
Citera
2008-01-19, 17:46
Medlem
Char0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothenburg
Innan windows börjar ladda när jag satt igång datorn kommer alltid denna texten upp och jag fattar inte hur jag får bort den!...
Har installerat om Windows och försökt allt!...Kanske ska trycka på nån typ F8 F9 F10 knapp?

Såhär står det:
Verifying DMI Pool Data
Boot from CD :
Öhhm, det är helt normalt att det där kommer upp, det är bara datorns BIOS (Basic Input Output System) som gör ett test för att se att allt fungerar på datorn.
"Boot from CD : " betyder att den letar i CD-enhet(erna) efter en giltig CD att starta ifrån, om du vill "ta bort" så att det inte kommer upp så bör du gå in i BIOS-inställningarna (oftast DELETE eller F1 när datorn startas upp, det står i klartext på skärmen) och där väljerdu hårddisk som första Boot-prioritet, alt. väljer du "Show SPLASH-screen on boot" - Enabled.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in