2018-05-12, 23:18
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Såsom du beskriver det så är det inte virus utan hårdvarurelaterat så posta i lämplig tråd och få bättre hjälp.

Det låter som grafikproblem, börja där.

Kan du förklara vad du menar? Jag är inte så insatt i hur det fungerar.

Med svarta rutor menade jag att det kommer upp rektangel liknande svarta rutor i skärmen som inom några sekunder senare försvinner och sen återkommer igen. Detta håller på i några minuter innan det försvinner. Och sen återkommer det igen.
Citera
2018-05-12, 23:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Kan du förklara vad du menar? Jag är inte så insatt i hur det fungerar.

Med svarta rutor menade jag att det kommer upp rektangel liknande svarta rutor i skärmen som inom några sekunder senare försvinner och sen återkommer igen. Detta håller på i några minuter innan det försvinner. Och sen återkommer det igen.

Storlek på rutorna - c:a ?

Flera samtidigt?
Citera
2018-05-13, 00:09
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Storlek på rutorna - c:a ?

Flera samtidigt?

Varierar. Ibland är dem små, ibland är dem stora. Och ibland är det flera samtidigt ja. Ibland täcker det endast en liten del av skärmen, ibland en stor del av skärmen.
Citera
2018-05-13, 10:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Varierar. Ibland är dem små, ibland är dem stora. Och ibland är det flera samtidigt ja. Ibland täcker det endast en liten del av skärmen, ibland en stor del av skärmen.

Ok. Som sagt - annat fora.
Lycka till.
Citera
2018-05-14, 00:40
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ok. Som sagt - annat fora.
Lycka till.

Kan du förklara vilket forum jag ska fråga i? Jag är inte så insatt i detta.
Citera
2018-05-14, 09:24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Kan du förklara vilket forum jag ska fråga i? Jag är inte så insatt i detta.

Hårdvara:Pc.

Det finns en forumdel där man kan fråga vart man ska posta när man är osäker.
Citera
2018-05-14, 18:50
Medlem
Citat:

Menar du inte konsol som visare upp sig och stänger sig fort. Låter mer sannolikt.
Är det bara svart eller ser du någon text?

Comodo med deras defense+ fungerar utmärkt till detta. Den kommer att fråga om du vill köra programmet som poppar upp och du kan då lokalisera var dom ligger. Skulle chansa att det här har med någon drivrutin att göra, t.ex grafikkortet.
Senast redigerad av gaeko 2018-05-14 kl. 18:53.
Citera
2018-05-14, 23:29
Medlem
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaeko
Menar du inte konsol som visare upp sig och stänger sig fort. Låter mer sannolikt.
Är det bara svart eller ser du någon text?

Comodo med deras defense+ fungerar utmärkt till detta. Den kommer att fråga om du vill köra programmet som poppar upp och du kan då lokalisera var dom ligger. Skulle chansa att det här har med någon drivrutin att göra, t.ex grafikkortet.

Vad menar du med konsol?

Men du har rätt i att det är svart som visar sig upp och stänger sig fort. Och det är ingen text utan bara svart.

Jag har också laddat ner flera gratis anti-virus program och ingen av dem upptäckte något hot. Jag har ominstallerat datorn, och rensat nästan alla filer i datorn. Så det hela verkar konstigt.

Hur fixar man det med Comodo?
Senast redigerad av Iman2014 2018-05-14 kl. 23:32.
Citera
2018-06-19, 08:21
Medlem
Hämta Microsofts egna Säkerhetsprogram för extra koll av din dator!

Microsoft har två egna "Anti-Virus" program som man kan köra då och då utöver det man redan har installerat på datorn.

Dels
Malicious Software Removal Tool
som man hittar här
Kod:
https://www.microsoft.com/sv-se/download/malicious-software-removal-tool-details.aspx

och dels
Microsoft Safety Scanner
som man hittar här
Kod:
https://www.microsoft.com/sv-se/wdsi/products/scanner#

Välj Programversion och Språk på respektive hemsida, och LÄS instruktionerna innan Nedladdningen.

Programmen måste antagligen köras som Administratör, så är du inte redan Admin med det konto du är inloggad på,
så högerklickar du på filen och väljer Kör Som Admin.
Citera
2018-06-19, 08:32
Medlem
TheWhoMans avatar
Brukar ställa mig skeptisk till MS egna varianter, men lägger en premumeration på ämnet för att se vad Flashback säger om detta!
Citera
2018-06-19, 10:15
Medlem
Sedärja, tackar för tipset! Malicious Software Removal Tool hänger med om man har wsus igång, men den andra hade jag inte hört talas om.
Citera
2018-06-19, 14:30
Medlem
1FFs avatar
Det är inga skannrar som används av professionella malwarehanterare, och det av en orsak. Medans Malwarebytes och Kasperskys d.o`s, vilka är gratis, är. T.ex.

Det finns en uppsjö andra gratis som många gånger rekommenderas.

Själv bockar jag alltid ur skannern som kommer med W.update.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in