2006-06-23, 19:35
Moderator
MondoBizarros avatar
Har kört Zone Alarm i många år nu och har aldrig sett nåt skäl till att byta.
Jo, jag körde faktiskt Norton en period, men i jämförelse var det bara struligt och prestandakrävande så det försvann fort.

Kör idag ZoneAlarm Security Suite, fullt uppdaterad givetvis, och den gör sitt jobb bra.
Efter att ha hört alla gnälla på ZA och säga att det är skit så har jag gjort mina stickprov genom att då och då köra andra virustester, men aldrig hittat nåt som ZA släppt igenom.

Det enda som man kan klaga på är väl spyware-delen, men det använder jag Spybot S&D till så det är ju lugnt.
Citera
2006-06-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Tja, den har (påstår den) följande skydd:

- Firewall
- Anti virus/Anti spyware
- E-mail protection (Exchange)
- Privacy
- Identity protection
- IM Sceurity (MSN, ICQ etc.)
- Parential Control

+ att du kan sätta upp en hel del regler (vilket jag har gjort) i FW`n. Vad avser PIX, du har helt rätt - en PIX använder man hemma eller till Nisses Plåt & Lack, ej på ett riktigt företag.

Du förväxlar ZA Internet Security Suite med standalone produkten ZA.
Citera
2006-06-24, 19:04
Medlem
Seagates avatar
Antivirus

ClamWin (GNU GPL):
Mycket enkelt och snyggt GUI som passar in i Windowsmiljön, går att stänga av helt och hållet.

NOD32 (~ 430 SEK/år):
Mycket hög detektionsratio, använder snålt med systemresurser.

Brandväggar

Windowsbrandväggen (medföljer XP SP2):
Tyst, enkel, stabil.

// Farbror Seagate
Citera
2006-06-24, 21:51
Medlem
Fulfittans avatar
Antivirus:

Eset NOD32 (gratis)
Smidig, resurssnål, professionell, och uppdatering av definitioner sker dagligen; hamnar alltid bland de första detektionstester.

Brandvägg:

Outpost Firewall Pro (gratis)
Hög säkerhet, ger mycket bra kontroll, kan detaljstyras men är även väldigt användarvänlig, utbyggbar med allehanda plugins. Har även en utmärkt inbygdd ej browserspecifik adblocker och spywareskydd. Absolut bästa brandväggen helt enkelt.

Spyware:

ewido security suite 4.0 (gratis)
Som extra säkerhet. Är avsett att kunna köras samtidigt med NOD32 utan konflikter. Resident shield och scanner som skyddar mot spyware, torjans, dialers etc etc.
Citera
2006-06-24, 22:20
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Eset NOD32 (gratis)

Fel. Applikationen är inte gratis.

Citat:
Outpost Firewall Pro (gratis)

Citat:
ewido security suite 4.0 (gratis)

// Farbror Seagate
Citera
2006-06-25, 08:42
Medlem
Cum*s avatar
Själv kör jag med Kaspersky Anti-Virus och har gjort det i nån månad nu och det funkar finfint. Har testat både McAfeee och Symantec men gillar nog Kaspersky bäst hittills.
Citera
2006-06-25, 10:30
Medlem
Antivirus - NOD32
För att det är ganska resurssnålt, bra "clean" interface, samt har en hög detektionsnivå.

Brandvägg - Outpost
För att det är mycket enkelt att skapa tighta regler per applikation. Framförallt godkänna IP <-> applikation.
Citera
2006-06-25, 11:54
Medlem
-blitZ-s avatar
Jag kör med Norton Antivirus och jag är nöjd med det. Aldrig något krångel och stoppar det mesta.
Citera
2006-06-27, 12:42
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -blitZ-
Jag kör med Norton Antivirus och jag är nöjd med det. Aldrig något krångel och stoppar det mesta.
Problemet med norton är att brandväggen inte filtreras på hash-sum utan på process-namn... detta betyder att vad som helst kan passera igenom så länge det har ett "godkännt" namn...
Citera
2006-06-29, 16:22
Medlem
Sherlias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
På samma sätt som bilar, mat och kläder är "gratis"?

För kriminella är allt gratis, vare sig det gäller mjukvara, fordon, mat, kläder eller något annat som normalt sett kostar pengar.

// Farbror Seagate

Skillnaden är att man duplicerar orginalet och tar kopian, samma sak som att jag tar nånting från dig som du aldrig ens haft
Citera
2006-06-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlia
Skillnaden är att man duplicerar orginalet och tar kopian, samma sak som att jag tar nånting från dig som du aldrig ens haft

Det är fortfarande stöld.
Citera
2006-06-29, 19:05
Medlem
men orka ha kopiering=stöld? diskussionen här. Jag använder ipfw som brandvägg under osx. Den har fungerat bra hittills. Följer förövrigt med OSet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in