• 2
  • 3
2008-01-22, 08:54
Medlem
Fuwalus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
men det är ju ingen process som är orsaken till att cpun ligger på 100%, isf skulle ju inte vänteprocessen visa 95%, eller...??

hur kan jag se vad som är problemet om systemtes vänteprocess ligger på 95% och cpun ligger på 100%, i aktivitetshanteraren??

Som jag konstaterat tidigare så misstänker jag att aktivitetshanteraren helt enkelt inte ändrar om från sin konstanta (alltid, på alla datorer) 100% cpu-användning förrän efter några sekunder då den prioriterar om det. Det var väl ändå så att trådskaparen upplevde att det var så att när han i början gick in i aktivitetshanteraren så visade den 100% CPU-användning för att sedan sjunka till de faktiska 5-20%.

Eventuellt kan det ju också vara så att datorn blir ansträngd av aktivitetshanteraren i någon sekund och att CPU-användningen då går upp till 100% för att sedan sjunka igen.
Citera
2008-01-22, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Fuwalu
Som jag konstaterat tidigare så misstänker jag att aktivitetshanteraren helt enkelt inte ändrar om från sin konstanta (alltid, på alla datorer) 100% cpu-användning förrän efter några sekunder då den prioriterar om det. Det var väl ändå så att trådskaparen upplevde att det var så att när han i början gick in i aktivitetshanteraren så visade den 100% CPU-användning för att sedan sjunka till de faktiska 5-20%.

Eventuellt kan det ju också vara så att datorn blir ansträngd av aktivitetshanteraren i någon sekund och att CPU-användningen då går upp till 100% för att sedan sjunka igen.

låter logiskt . men annars, är det en äldre dator ?
Citera
2008-01-22, 16:45
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuwalu

ja det skrev jag i lördags men om jag skriver att cpu ligger på 100% så menar ju jag förstås 100% hela tiden. det kan ju va även va så att cpun sticker iväg under en längre tid för ts (se topic), det va därför jag rek process exlorer
Citera
2008-01-22, 16:54
Medlem
.bats avatar
va?

Citat:
Ursprungligen postat av 927
det är alltså ingen process som tar mycket cpu?
cpu användningen ska ju va 100% när du använder datorn (tex öppnar aktivitetshanteraren) men lugna ner sig efter några sekunder
Vad har du för procesor då?
Citera
2008-01-23, 15:06
Medlem
Okej då vet jag allstså varför den står på 100% första sekunderna man kollar. Men förfarande så är datorn ibland ganksa seg, nån som har nån ide om vad det kan va?

Sen att min bandbredd ner har blivit slöare, tror ni det är ISP eller min datorn? Men har ju inte lust att ringa och skälla ut Telia om det är en själv som har problem med datorn.

Kan tillägga att jag har en P4 3,06GHz och 3GB minne
Senast redigerad av Wooblu 2008-01-23 kl. 15:07. Anledning: Stavfel
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här