Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-18, 22:40
Bannlyst
tog bort ett Text Dokument för ett tag sen som jag hade ett pass uppskrivit i och jag tog bort det, (orkar inte förklara hur)... och nu needar jag tillbaka det... har testat med massa file recovery program men dom verkar inte hitta den men dom hittar massa annat -.- har provat System Restore men den funkar inte när jag provar restora till det datumet jag tog bort dokumentet, den funkar på alla andra datum typ !!!
Citera
2008-01-18, 23:19
Medlem
R.Rs avatar
Verkar nog som det är stor risk att textdokumentet råkat bli överskrivet. Kan inte något recovery-program hitta det är det nog svårt för dej att göra så mycket mer.

Är det ett väldigt viktigt textdokument, så pass att du kan tänka dig att betala lite slantar för att få tillbaka det rekommenderar jag att du lämnar in datorn till valfritt företag som ägnar sig åt att gräva fram förlorad data ur hårddisken (de har tillgång till betydligt bättre verktyg bl.a). Men isåfall ska du absolut inte använda den hårddisken i datorn mer innan du lämnar in den, för när du laddar film/musik (och surfar för den delen) hamnar ju ny data på hårddisken hela tiden och skriver över den gamla vilket minskar chanserna att du ska kunna få tillbaka textdokumentet.

Ibas är ett exempel på ett företag som ägnar sig åt detta, http://www.ibas.se

Finns många fler om du googlar.

Edit: Frågan är väl om det är prisvärt då det bara rör sig om ett lösenord, läste fel i TS:en...
Citera
2008-01-18, 23:29
Medlem
Rikard_s avatar
Finns diverse program som uppfyller dina behov. Men det gäller att vara snabb för att om du väntar för länge kan det vara för sent.

Använd google. Sök på 'File Recovery' eller något liknande.

www.google.com
Citera
2008-01-18, 23:31
Medlem
Pussylovers avatar
Om det nu rör sig om någon sida du glömt password till brukar det ju funka med recover på ett eller annat sätt. Annars är nog risken stor att det där lilla textdokumentet är överskrivet sen länge och blir svårt att återskapa.
Citera
2008-01-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
tog bort ett Text Dokument för ett tag sen som jag hade ett pass uppskrivit i och jag tog bort det, (orkar inte förklara hur)... och nu needar jag tillbaka det... har testat med massa file recovery program men dom verkar inte hitta den men dom hittar massa annat -.- har provat System Restore men den funkar inte när jag provar restora till det datumet jag tog bort dokumentet, den funkar på alla andra datum typ !!!

Tjenare dude,

Jag har ett program som alltid har hittat och återställt filer jag råkat tabort.
Jag kan lägga ut det på min hemsida så du kan ladda hem det...skicka mig ett PM.
Citera
2008-02-13, 19:15
Medlem
0bnoxiouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkarlurt
Tjenare dude,

Jag har ett program som alltid har hittat och återställt filer jag råkat tabort.
Jag kan lägga ut det på min hemsida så du kan ladda hem det...skicka mig ett PM.

hade behövs ett sådant program.. kan du ta dela med det till mig också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in