Jäkligt bra serie, gillar alla säsonger. Synd att det inte blev ngn fjärde, danskarna är ju bra på att ge sina deckare mörker och ofta att det slutar olyckligt

gråböls karaktär är ju lite autistisk och svårt med det sociala likt saga noren fast inte lika jobbig då, grym kemi har hon med båda snuggingarna birkkjaer och lie kaas. För oss som sett en hel del norska serier och filmer så dyker halva danmarks skådiselit upp, och några svenskar/halvsvenskar (thomas gabrielsson, johan gry, jakob cedergren och david dencik).