Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-18, 19:42
Medlem
QP Cheeses avatar
Det finns olika sätt att få tag på dem det är jag medveten om, dock vill jag ha ett lagligt sådant...

var hittar jag ett billigt och bra? det som studentkortet erbjuder verkar vara lite B då man inte verkar kunna ha dem i två st stationära datorer, den ena måste vara bärbar, ja fattar inte vad det är med microsoft egentligen, giriga *****

iallafall, tillbaks till frågan, var köper man det så man kan ha det på två st stationära datorer samtidigt? det måste vara lagligt med...

tack tack.
Citera
2008-01-18, 20:10
Medlem
uLLe.buLLes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QP Cheese
...iallafall, tillbaks till frågan, var köper man det så man kan ha det på två st stationära datorer samtidigt? det måste vara lagligt med...

Du kan köpa ett Office paket på valfritt ställe (det billigaste) och sedan köpa en till licens online på ms hemsida.
Citera
2008-01-18, 20:13
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uLLe.buLLe
Du kan köpa ett Office paket på valfritt ställe (det billigaste) och sedan köpa en till licens online på ms hemsida.

men man får väl 3 licenser till office paketet? vad kostar det annars att köpa lösa om man redan har ett paket?
Citera
2008-01-18, 20:17
Medlem
-jOE!s avatar
Dustinhome.se säljer studentversionen för 1.320 SEK med fri frakt och du kan installera på tre datorer samtidigt.

Citat:
Notera att Office 2007 Home & Student inte får användas i kommersiellt syfte och inte fungerar i en domän. Office 2007 Home & Student får installeras på upp till 3 datorer i samma hem.
Citera
2008-01-18, 20:17
Medlem
Citat:
men man får väl 3 licenser till office paketet? vad kostar det annars att köpa lösa om man redan har ett paket?

Det står på MS hemsida.

F.ö. har MS ingen aning om du installerar office på en stationär o en bärbar, eller två stationära. Visst - du bryter mot avtalet, men ingen kommer komma hem till dig för att kolla så det är bara ljuga på
Citera
2008-01-18, 22:27
Medlem
QP Cheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olpa
Det står på MS hemsida.

F.ö. har MS ingen aning om du installerar office på en stationär o en bärbar, eller två stationära. Visst - du bryter mot avtalet, men ingen kommer komma hem till dig för att kolla så det är bara ljuga på

okaj, jag letade som en blå på deras hemsida men hittade inte ett skit, lust o länka dit man kan köpa extra licenser och priset för dem?

jag vet att MS inte har en aning om vad den är installerad på men anledningen till jag ens undrar är att jag vill vara laglig, jag är en moralisk person ang detta med piratkopiering...
Citera
2008-01-18, 23:51
Medlem
Citat:
okaj, jag letade som en blå på deras hemsida men hittade inte ett skit, lust o länka dit man kan köpa extra licenser och priset för dem?

jag vet att MS inte har en aning om vad den är installerad på men anledningen till jag ens undrar är att jag vill vara laglig, jag är en moralisk person ang detta med piratkopiering...

Hmm, verkar som det bara är för större volymlicenser eller så hänvisas du till vanliga återförsäljare

Dustin har ett erbjudande om att köpa 3 licenser för 995 kr på dustin eller en hundralapp till på OnOff.

Eller så skaffar du openoffice.org som är helt gratis istället...
Citera
2008-01-19, 00:06
Medlem
-jOE!s avatar
Vad är problemet?! Läste ni inte min post ovan?

Citat:
Får jag installera Office hem- och studentutgåva 2007 på mer än en enhet?

Ja, om du har köpt en detaljhandelslicens för Office hem- och studentutgåva 2007. Detaljhandelslicensen tillåter installation och användning av Office hem- och studentutgåva 2007 på tre enheter. Om du vill ha mer information om hur du kontrollerar vilken typ av licens du har köpt och hur du får en överblick över ditt licensavtal, går du till licensvillkoren för programvara från Microsoft (MSLT) för Microsoft Office 2007-systemet.
Det spelar ingen roll om du har bärbara eller stationära datorer!

Källa: http://office.microsoft.com/sv-se/suites/HA101655301053.aspx
Citera
2008-01-19, 00:09
Medlem
ninjabases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Vad är problemet?! Läste ni inte min post ovan?

Det spelar ingen roll om du har bärbara eller stationära datorer!

Källa: http://office.microsoft.com/sv-se/suites/HA101655301053.aspx

Glöm inte att Hem- och Studentutgåvan inte innehåller Outlook...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in