2008-01-18, 16:36
Medlem
Spasmofens avatar
vilken av dom är starkast eller effektivast mot oro efter tramadol abstinens.

stesolid (diazepam) 5mg
xanor (alprazolam) 0.5-1mg
Citera
2008-01-18, 16:38
Medlem
j0h2ns avatar
Xanor är starkare, vad som är mest effektivt är nog individuellt, men jag skulle föredra Xanor, som alltid..
Citera
2008-01-18, 16:41
Medlem
Spasmofens avatar
typ denna ordning?

sobril
stesolid
xanor
....

Har fått för mig att stesolid är skitstarka. Det är därför ja frågar.
Sist ja va hos läkaren föreslog jag jag bägge mot min oro. Då svarade hon att jag kunde få en av dom en kort period och då valde jag stesolid. tycker do hjälper halvbra. ska nog försöka ändra till xanor. har haft xanor förr men det va så länge sen så ja minns inte hur effekten var.
Senast redigerad av Spasmofen 2008-01-18 kl. 16:49.
Citera
2008-01-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spasmofen
typ denna ordning?

sobril
stesolid
xanor
....

precis
Citera
2008-01-18, 16:59
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spasmofen
vilken av dom är starkast eller effektivast mot oro efter tramadol abstinens.

stesolid (diazepam) 5mg
xanor (alprazolam) 0.5-1mg

1mg xanor (alprazolam) motsvarar ca 20 mg stesolid (diazepam) så xanoren är väldigt mycket starkare. Diazepam har dock en enormt mycket längre halveringstid vilket kan vara både positivt och negativt. Diazepam har även en kraftigt muskelrelaxerande effekt något som xanor nästan helt saknar. Men i rent ångstdämpande syfte så är alltså xanoren mycket starkare men även mycket mer beroendeframkallande.
Citera
2008-01-18, 17:34
Medlem
Spasmofens avatar
tackar
Citera
2008-01-18, 17:35
Medlem
Spasmofens avatar
får fixa xanor då istället
Citera
2008-01-18, 20:44
Medlem
Eyeopeners avatar
fixa xanor depot tabletter utav din läkare i sådana fall, så får du en jämnare effeckt över dagen istället för att få en kick i nån timme.

För mej funkar Panodil mot min tramadol at, då jag mestadels bara får frossa och förkylning, låter ångesten vara då jag är van vid den och kan hantera den någotsådär

Använder benso bara om det skulle krisa sig under tramadol at.
Sen beror det ju oxo på hur länge du har intagit tramdol, då tramadol har en lite anti-depp effekt som vissa ssri och snri tabletter har.
Citera
2008-01-19, 04:35
Medlem
för en benzonaiv individ så uppfattas nog 10mg diazepam som starkare än 1mg alprazolam i synnerhet om alkohol ock så med i bilden. Men aplrazolam verkar "bita" bättre p ingågna användare av någon anledning, vilket troligvis beror på den branta doseringskurvan dvs att den inte är paralell med diazepam tex. Om en 10mg motsvaras av 1mg alprazolam kanske 50mg diazepam motsvaras av 3,5mg aplrazolam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in