2025-11-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Tack för info men sluta kalla honom dansk, mördaren Lars Erik Harsäter var svensk.

Nu behöver vi identifiera 20-åringen, som enligt uppgift ska heta Kent och kallats för "Impa".
Enligt medierna så var han Dansk medborgare, innan han bytte namn till efternamnet Harsäter.
Citera
2025-12-17, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonssonLennart
Lars Erik Harsäter (Jack Erik Pluck som han hette senare). Finns der någon som har information om denna man och vad hans sysslade med från 1985 till sin död år 1998. Tacksam för svar. /Lennart S.
Är du fortfarande intresserad att veta vad Lars Erik sysslade med efter 1985 ? Jag vet en hel del som inte går att läsa om på FB
Citera
2025-12-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caroh
Är du fortfarande intresserad att veta vad Lars Erik sysslade med efter 1985 ? Jag vet en hel del som inte går att läsa om på FB
Tacksam för all information om den mannen - ja.
/Lennart
Citera
2025-12-19, 18:33
Medlem
Är det någon som vet vilken adress Louise bodde på i Helsingborg?
Citat:
/Lennart
Citera
2025-12-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Är det någon som vet vilken adress Louise bodde på i Helsingborg?

tror det var Gasverksgatan , minns inte exakt. men hon hade bara en kort bit till jobbet på blodcentralen.
Citera
2026-02-01, 22:32
Medlem
[quote=SimonssonLennart|93763515]
/Lennart
Ok, jag var bekant med den mannen. Jag vet således en hel del om vad hände efter avtjänat straff för mordet som han dömdes för. Var kan jag nå dig ? Jag vill helst inte skriva om det på Flashback. Jag kontaktar dig gärna via något diskretare media // Ch
Citera
2026-02-02, 17:03
Medlem
[quote=Caroh|94196108]
Citat:
/Lennart
Ok, jag var bekant med den mannen. Jag vet således en hel del om vad hände efter avtjänat straff för mordet som han dömdes för. Var kan jag nå dig ? Jag vill helst inte skriva om det på Flashback. Jag kontaktar dig gärna via något diskretare media // Ch
Caroh - behöver komma upp i ett antal
Inlägg innan du kan skicka pm här
Citera
2026-02-02, 17:10
Medlem
[quote=Caroh|94196108]
Citat:
/Lennart
Citera
2026-02-02, 17:12
Medlem
[quote=SimonssonLennart|94200964]
Citat:

Caroh - sök på IG ”jimpan666666”
Citera
2026-02-02, 21:16
Medlem
SimonssonLennart - Du skriver sök på IG ”jimpan666666” jag vet inte vad IG är ? var ska jag söka någonstans. Jag är ny på Flashback, ovan att använda FB. Jag föreslår att du ger mig din e-postadress så kontaktar jag dig.
Citera
2026-02-02, 21:22
Medlem
Citat:
SimonssonLennart - Du skriver sök på IG ”jimpan666666” jag vet inte vad IG är ? var ska jag söka någonstans. Jag är ny på Flashback, ovan att använda FB. Jag föreslår att du ger mig din e-postadress så kontaktar jag dig.
Ok, du menar Instagram, ok jag hittade dig där !
Citera
2026-04-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedishputte
Jag minns lite detaljer om mordet på Louise Mårstad som skedde i november 1975, för jag var 12år Hösten 1975 när jag läste om fallet i tidningen.
En person som uppgav att han sysslade med kreaturshandel hade satt ut en annons i Smålands dagblad i mitten av november 1975,och där så annonserade han ut en "tjänst" där han sökte en yngling till "tjänsten" som resande i kreatursaffärer, och att de skulle stämma träff på Stadshotellet i Eksjö.

Men dock så visade sig "anställningen" som en 20-årig arbetslös yngling i Eksjö fick var ett brottsligt uppdrag. Sedan så läste man i tidningen om att några anhöriga på en gård utanför Vimmerby fick ett utpressningsbrev som innehöll ett avkapat finger där kidnapparen krävde 325000:-..För fallet finns att läsa i Nordisk Kriminalkrönika 1977 under rubriken "lejde mördare per annons".

Sedan så följer ett par frågeställningar, vad skulle "kreaturshandlaren" och "20-åringen" göra med 325000:- om de hade lyckats med sitt uppsåt.

Hette inte lantbrukargården Pelarne som Louises anhöriga bodde på

Hur lång straff fick "kreaturshandlaren" och "20-åringen" ?

Ang. vad de skulle göra med 325 000 kr så kunde polisen konstatera att pengarna skulle precis ha räckt till de hästar och den Jaguar som "kreaturshandlaren" hade beställt. Några pengar till 20-åringen hade det inte blivit och förmodligen var planen (som vissa har skrivit här) att även han skulle mördas sen.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in