Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-18, 07:48
Medlem
min externa hårdisk hamnar numera på H:/ vilket ställer till problem för mig när ja har program som ska använda G:/ tex utorrent där ja har halv klara downloads som inte fortsätter efter som de inte finns filer i G:/ så hur får ja min hårddisk att hamna på G:/ ? finns ingen enhet som ligger på G:/ så vet inte varför den bytt plats ..

tacksam för snabba o bra svar
Citera
2008-01-18, 07:57
Bannlyst
Har exakt samma problem som jag ej lagt ner någon tid på att lösa men är intresserad av ett tips.
Citera
2008-01-18, 08:01
Medlem
okej jo men jag orkar inte ladda om ca 200 gb halv klara torrents :P min ratio och temprament klarar inte av de :P
Citera
2008-01-18, 08:07
Bannlyst
Har du testat att gå in i enhetshanteraren och byta enhetsbeteckning på den?
Citera
2008-01-18, 08:12
Medlem
hmm hittade inte vart i enhetshanteraren man kan ändra de ?
Citera
2008-01-18, 08:18
Medlem
hittade Högerklicka på den här datorn och välj "Hantera". Välj diskhantering och högerklicka på den enhet du vill byta enhetsbokstav på och välj "ändra enhetsbetäckning och sökvägar..." tack för svaren
Citera
2008-01-18, 08:21
Medlem
SchKutts avatar
Precis.. Högerklicka på Den Här datorn, sedan klicka på Hantera, sedan under Lagring så ser du diskhantering. När du kommit in där så högerklickar du på din externa disk och väljer ändra enhetsbeteckning och sökvägar. Sedan väljer du att den ska vara G:. Klicka OK några gånger så är det klart sen. Då kommer den att försöka vara G:varje gång den ansluts till din dator. Är G: upptaget så kommer det att krocka och du får du gå in där igen och ändra (ändra enhetsbeteckning på den enheten som tar upp din externa disks plats)

Hoppas du förstår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in