identitär]
Citat:
Jag vill påpeka att det inte finns något som kallas för den vita rasen. "Vit ras" är helt enkelt en bildlig benämning för den underart som traditionella européer härstammar ifrån.
Den vita rasen är ett politiskt begrepp och som sådant det mest användbara för att slippa tvinga varenda enskild sympatisör sätta sig in i komplicerad och tidskrävande rasbiologi.
I en nära framtid när vi tvingas ge kampen förlorad för flera europeiska folks särart är det dessutom en realitet. Se det som "plan B in action". Vi kan lika gärna börja vänja folk vid begreppet redan nu.
Citat:
Det är inte helt lyckat att använda sig av begreppet då den tendenserar att inkludera alla med vit hy (dvs latinos, judar, tattare etc)
Om man bara lägger fram det på rätt sätt med en kort förklaring om så krävs, så torde risken för missförstånd vara ganska liten. Har i alla fall själv aldrig haft några större problem med detta. Exakta gränsdragningar kommer alltid att vara svårdefinerade vad det än gäller, men i en gråskallig värld kan man ofta hålla till godo med generaliseringar.
Citat:
Men det ger oss därmed ingen bra definition på oss själva eftersom vi framförallt tillhör den Nordiska rasen. Vi är vita i egenskap att vi även tillhör den Europida underarten, men detta underminerar inte det faktum att vi främst är Nordbor.
Jag förstår dig helt och och fullt, men då kan man väl bara tillägga för den som undrar att man i synnerhet avser den nordiska rasen?
Citat:
Jag är personligen inte NS, men jag värnar främst om de nordiska folkens överlevnad.
Har även jag glidit allt för långt bort från NS - ideologin för att kunna kalla mig detta, kanske är värt att påpeka.