2008-01-18, 00:14
Medlem
Daltarns avatar
Man kunde idag(17/1) läsa Nabila Abdula Fattha's krönika " Klass avgör hur Paris och Britny gör bort sig " i tidningen metro.
Som vanligt i en krönika så skriver de även till något som är bra och dåligt genom att sätta ut ett plus och ett minus.
Det som idag fick mig att reagera lite extra var det att hon satt RF (Revolutionära Fronten) och ett plus brevid.

krönikan: http://www.metro.se/se/article/2008/01/16/15/1520-57/index.xml
RF's hemsida: www.revfront.org

RF är en vänsterextrem organisation som har en del speciela medlemmar om man säger så. Att hon då och då har det mysigt med Afa-Sthlm/RF-sthlm är ju ingen direkt hemlighet.

Min fråga är, Vad tycker ni om att metro har sådant här i sin tidning?
Citera
2008-01-18, 01:29
Medlem
Eftersom de också har Johan Staël von Holstein så jämnar det ut sig...
Citera
2008-01-18, 01:33
Medlem
headrushs avatar
Jag tycker det är bra, har sällan något roligt att läsa på väg till skolan. Men den krönikan gav mig ett gott skratt och det förgyller alltid morgonen, jag vill ha mer av den indoktrinerade tösen, slår lätt seriesidan. Att hon är mentalt kastrerad är inte mycket att göra åt. Metro lär inte ha råd med annat än bottenskrap med tanke på marknaden för papperstidningar just nu. Hon är rätt söt och det är absolut inget minus det heller.
Citera
2008-01-18, 21:50
Medlem
E.Erikssons avatar
Var det inte den subban som i Metro i somras hyllade den svenska vänsterns våldsavdelning, AFA, när de attackerade en jurist som gjort bedömningen att irakier kan skickas tillbaka till Bagdad?

Det är sanslöst att Stenbäck-gruppen och Metro erbjuder plats åt henne. Men de måste väl rätta sig åt vänster. Svenska medier fungerar ju så...
Citera
2008-01-18, 21:55
Medlem
Jüggernauts avatar
Så jävla skönt att Info14 med flera har span på individer som denne.
Citera
2008-01-18, 21:59
Medlem
I en annan tidning sade hon att man inte borde få kritisera Islam, så man kan lugnt avfärda henne som en fullblodsidiot.
Citera
2008-01-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Eriksson
Var det inte den subban som i Metro i somras hyllade den svenska vänsterns våldsavdelning, AFA, när de attackerade en jurist som gjort bedömningen att irakier kan skickas tillbaka till Bagdad?

Jo. Med förklaringen att juristen nu själv fick känna på den osäkerhet som råder i Bagdad varje dag. Tydligen så tycker Nabila att Sverige har skyldighet att ta emot varenda civil invånare i hela Irak. Om någon säger stopp för det så ska han/hon själv smaka på hur det är i Bagdad.

Nabila Abdul Fattha är en okvinnlig svennehatande, kat-tuggande, vattenpipsrökande förortshiphopwannabee som försöker få streetcred genom att med flit förstärka sin utländska brytning.
Någon vänlig själv borde våldföra sig på henne analt.
Citera
2008-01-19, 10:51
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0sty
Eftersom de också har Johan Staël von Holstein så jämnar det ut sig...

Så du vill antyda att han skulle vara högerextrem på något sätt ?.

Hans krönikor i metro är mycket bra och tänkvärda.
Citera
2008-01-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Så du vill antyda att han skulle vara högerextrem på något sätt ?.

Hans krönikor i metro är mycket bra och tänkvärda.

Extrem kanske är att ta i. det tycker jag inte passar bruden heller.

Fast Johan är grymt höger. Tycker båda borde få sparken de är båda väldigt naiva och lever i deras egna lilla låtsasvärld.

Men jag antar det är därför metro låter dem skriva deras krönikor för folk reagerar och läser deras tidning.
Citera
2008-01-19, 13:51
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0sty
Extrem kanske är att ta i. det tycker jag inte passar bruden heller.

Fast Johan är grymt höger. Tycker båda borde få sparken de är båda väldigt naiva och lever i deras egna lilla låtsasvärld.

Men jag antar det är därför metro låter dem skriva deras krönikor för folk reagerar och läser deras tidning.

Skulle säga att han är hälsosamt liberal med en sund inställning till marknaden.
Citera
2008-01-19, 14:41
Medlem
Ingen förvånar mig längre vad gäller fröken "Labila". Hon har i tidigare krönikor redovisat en närmast beundrande inställning till Hizbollah. Det som förvånar mig är att Metros chefredaktör låter henne hållas. Det är väl inte tillräckligt många som protesterar antar jag.

Skulle en krönikör hylla IDF och kräva lite mer upprensning på Gaza och Västbanken skulle denne antagligen bli mycket kortlivad hos Metro. Att uppmuntra till folkmord på judar verkar dock vara helt ok i deras ögon.
Senast redigerad av IT-man 2008-01-19 kl. 14:45.
Citera
2008-01-23, 17:15
Medlem
Celerons avatar
En krönika som var bra och som hon skrev i metro för ett halvår sedan minst var den om myten om att tjejer har en mödomshinna som spräcks vid det första samlaget och att man därmed skulle kunna kontrollera en flickas oskuld genom att kolla om hinnan sitter kvar.

Förutom att det är bra att denna myt en gång för alla krossas så är det nog bra att just hon skrev den. Därför att denna myt lever tror jag ännu starkare bland grupper med samma bakgrund som henne och där många av dem också läser hennes kolumn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in