2008-10-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det är jävlig ful journalistik när man frågar 12 åringar (barn) i ett fattigt område vad dom tycker om en kriminell från trakten.
Hur mogen är man när man är 12 bast?

Fråga vilken svensk 12-åring som helst och du skulle aldrig få ett liknande svar, det finns inte på kartan. Det är väl det som är skrämmande, och som tydligt visar hur mycket till det sämre det här landet har förändrats och håller på att förändras till det sämre.
Citera
2008-10-16, 21:43
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fråga vilken svensk 12-åring som helst och du skulle aldrig få ett liknande svar, det finns inte på kartan. Det är väl det som är skrämmande, och som tydligt visar hur mycket till det sämre det här landet har förändrats och håller på att förändras till det sämre.

Hehe, håller med... Det är ju just den typen som begår majoriteten av rån, och andra brott... Vem ska man fråga då?

Mona Sahlin hade säkert kunnat svara på hans frågor också.
Citera
2008-10-16, 22:09
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Asså?
Sitter du och skriver inlägg från din lya uppe på östermalm eller?
Vilken jävla verklighet lever du i?
Självklart finns det det.
Vad är det för allmän uppfattning alla har om att svenskar är änglar?
Där det finns fattigdom finns det människor som begår brott, kriminalitet har ingen nationalitet.
Har haft svenska "polare" som varit kriminella, helt vrickade, totalt pengagalna, likväl som jag haft "invandrarvänner" som varit likadana.

Det handlar inte om var man kommer ifrån, det handlar om ens omgivning, fattigdom, förutsättningar etc. sånt som formar en människa.
Säg att en "svensk" familj flyttar till ett land där dom är flyktingar.
Dom är panka, får inga jobb, har sämre förutsättningar och till viss del diskrimineras av den "infödda" befolkningen.
Detta gör att du gaddar ihop dig med andra "svenskar" i samma situation, ni kanske börjar begå brott, kanske tom utvecklar ett ha mot dom infödda osv osv

Jag säger inte att kriminalitet är ok.
Jag säger inte att invandrare inte begår brott.
Jag säger att det är lågt av janne att söka upp småkids, barn snackar vi om nu, som tycker Acar är häftig.

Exempel
Ungar som leker i sandlådan leker med svärd och pistoler och "skjuter" varandra, med ditt resonemang är dom alltså små ligister.

Ps.
Landet försämras alltid till det sämre, alla generationer säger
"Det var bättre förr".
Det finns ingen trovärdighet i uttrycket längre, man får acceptera sin nutid och göra det bästa av den.
Senast redigerad av Mvk 2008-10-16 kl. 22:14.
Citera
2008-10-16, 22:18
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det är jävlig ful journalistik när man frågar 12 åringar (barn) i ett fattigt område vad dom tycker om en kriminell från trakten.
Hur mogen är man när man är 12 bast?

Jag ville också vara "häftig" och "skjuta" folk när jag var 12år efter att ha sett gudfadern och scarface,
och då har jag bott i bergsjön men är varken fattig eller kriminell.

Kan inte svara för alla utan bara för mig själv men tror varken att jag eller 99% av mina jämnåriga då vi var 12år tyckte att det var häftigt med att mörda, råna eller andra kriminella handlingar.
Fotbollsproffs var det som jag ville bli iaf...

Att säga att Svenska ungdomar och ungdomar i invandrarområden tycker samma sak är bara löjligt, helt skilda världar.
Citera
2008-10-16, 23:17
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Att säga att Svenska ungdomar och ungdomar i invandrarområden tycker samma sak är bara löjligt, helt skilda världar.

Ska du svara på mitt inlägg se till att du åtminstone läser vad jag skriver innan du kommer med ett lamt påstående som skickar debatten till ruta ett igen.
Kort:
"You are a product of society no matter if you're, jew, swedish, or arab."
Senast redigerad av Mvk 2008-10-16 kl. 23:20.
Citera
2010-09-03, 23:24
Bannlyst
REMIX

http://www.youtube.com/watch?v=9EWHhVFxCqI&feature=player_embedded
Citera
2010-09-06, 01:18
Medlem
fiskenns avatar
man får vara medlem
Citera
2010-09-06, 02:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hashisch
REMIX

http://www.youtube.com/watch?v=9EWHhVFxCqI&feature=player_embedded

Haha dagens Rofl
Citera
2011-03-02, 15:40
Medlem
Emellas avatar
Är det någon som vet vilka killarna är och vad dom gör idag? Hade varit riktigt intressant att se var dom hamnat.
Någon på FB måste ju ha deras namn så vi kan kolla upp dom på face eller liknande?
Jag är själv från en närliggande stadsdel men jag känner knappt igen dem..
Citera
2011-09-28, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emella
Är det någon som vet vilka killarna är och vad dom gör idag? Hade varit riktigt intressant att se var dom hamnat.
Någon på FB måste ju ha deras namn så vi kan kolla upp dom på face eller liknande?
Jag är själv från en närliggande stadsdel men jag känner knappt igen dem..

Detta är en av dem;

http://sv-se.facebook.com/people/Patrick-Y%C3%BCksel/1059117223

Han som skriker Sug av mig, i början av filmklippet, han flyttade efter detta till Partille, hans kusin heter Maikel Yüksel IDOL-deltagaren som jobbar som kebabrulle.

Familjen flyttade alltså till partille efter att sonen gjort bort sig.
Citera
2019-12-27, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskenn
man får vara medlem
Någon som vet om han blev medlem? För man får ju det.
https://www.dailymotion.com/video/x829es
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in