Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Fråga vilken svensk 12-åring som helst och du skulle aldrig få ett liknande svar, det finns inte på kartan. Det är väl det som är skrämmande, och som tydligt visar hur mycket till det sämre det här landet har förändrats och håller på att förändras till det sämre.
Asså?
Sitter du och skriver inlägg från din lya uppe på östermalm eller?
Vilken jävla verklighet lever du i?
Självklart finns det det.
Vad är det för allmän uppfattning alla har om att svenskar är änglar?
Där det finns fattigdom finns det människor som begår brott, kriminalitet har ingen nationalitet.
Har haft svenska "polare" som varit kriminella, helt vrickade, totalt pengagalna, likväl som jag haft "invandrarvänner" som varit likadana.
Det handlar inte om var man kommer ifrån, det handlar om ens omgivning, fattigdom, förutsättningar etc. sånt som formar en människa.
Säg att en "svensk" familj flyttar till ett land där dom är flyktingar.
Dom är panka, får inga jobb, har sämre förutsättningar och till viss del diskrimineras av den "infödda" befolkningen.
Detta gör att du gaddar ihop dig med andra "svenskar" i samma situation, ni kanske börjar begå brott, kanske tom utvecklar ett ha mot dom infödda osv osv
Jag säger inte att kriminalitet är ok.
Jag säger inte att invandrare inte begår brott.
Jag säger att det är lågt av janne att söka upp småkids, barn snackar vi om nu, som tycker Acar är häftig.
Exempel
Ungar som leker i sandlådan leker med svärd och pistoler och "skjuter" varandra, med ditt resonemang är dom alltså små ligister.
Ps.
Landet försämras alltid till det sämre, alla generationer säger
"Det var bättre förr".
Det finns ingen trovärdighet i uttrycket längre, man får acceptera sin nutid och göra det bästa av den.