• 1
  • 2
2008-01-18, 15:17
Medlem
Mountain Dews avatar
Tack för svaren, får börja med att leta i de lokala butikerna.
Citera
2008-01-18, 21:08
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain Dew
Tack för svaren, får börja med att leta i de lokala butikerna.
Citygross bör ha, för jag tror sortimentet är samma i samtliga butiker. ICA-handlare väljer ju själva sitt sortiment.

För övrigt så tycker jag att du kan göra det själv, istället för att köpa färdig från Kraft.
Citera
2008-01-19, 16:14
Medlem
brydolfs avatar
Men hur gör man egentligen en mac n' cheese? Det måste vara fler moment än att koka makaroner och riva ner ost!
Citera
2008-01-19, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brydolf
Men hur gör man egentligen en mac n' cheese? Det måste vara fler moment än att koka makaroner och riva ner ost!
Måste det?
Citera
2008-01-19, 17:06
Medlem
philosopherkings avatar
Citat:
Ja. Så vitt jag vet så gör man mac n cheese genom att gratinera makaroner. Dvs man gör någon slags sås, sedan så kokar man makaronerna delvis. Sedan så lägger man makaronerna i en form, häller på ostsåsen, och sedan har man väl ost och ströbröd ovanpå, så det blir lite knaprigt o gott, och då tillagas makaronerna klart helt.

Så enligt min kunskap så är det mer än att bara blanda makaroner med ost. Det är mer likt en gratäng gjort på makaroner o ost.
Citera
2008-01-19, 17:27
Medlem
quaertys avatar
Det fanns en sida dedikerad macaroni and cheese. Har inte kollat om recepten är någonting att ha. Bedöm själva: http://www.macaronicheeserecipes.com/
Citera
2018-10-12, 04:26
Medlem
TraXzmans avatar
Den här tycker jag är god, med knaperstekt bacon, eller torra 4-kantiga kycklingbitar, ganska finhackat

https://www.youtube.com/watch?v=Sz4G5dij1Ow

Kändisar olika mac n´ cheese engelsk och us style

https://www.youtube.com/watch?v=dunDEob251s

Vilket är erat bästa mac and cheese recept? Och varför testar vi inte mer amerikansk och engelsk skräpmat recept eller vanligt käk ? Vilket jag tror vi inte gör generellt mycket
Citera
2019-06-27, 13:29
Moderator
Popesizes avatar
Testade att göra en igår. Rejält stabbig mat. Portionen lade sig som en klump i magen.
Lärdomar:
*lägga till en mer smakrik ost nästa gång. Den här gången blev det bara ICA's rivna cheddar/mozzarella-mix. Likaså får jag vara lite mer generös med kryddningen. Blev en väldigt mild, på gränsen till smaklös, ostsås.
*Istället för ströbröd tog jag och krossade nachochips. Om det funkar lika bra vet jag inte, men det gav en liten sälta till rätten.
*Hade varit gott med något tillbehör till, typ köttbullar eller liknande.

Jag är villig att testa igen med ovanstående ändringar.
Citera
2019-06-27, 19:51
Medlem
morkfromorks avatar
finns säker tusen sätt men jag har provat att göra en vit grundsås och sedan röra ner ett par nävar riven ost, gärna ett par olika, blanda sedan med valfri pasta som man förberett tidigare. Jag brukar klippa ner ett par starka chilli (typ birds eye).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in