Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-17, 20:20
Bannlyst
Finns det olika smaker på tuggtobak? isf vad finns de då? hur många olika sorters tuggtobak finns de? hade tänkt att prova de imorn
Citera
2008-01-17, 20:22
Medlem
Bellatrixxs avatar
Ja, det finns det. När det gäller Picanell finns Viollakrits och "neutral". Sedan finns Oliver Twist som är ganska neutral också (aldrig provat själv med jobbar i en snusaffär). Kan researcha mer om du vill!
Citera
2008-01-17, 20:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bellatrixx
Ja, det finns det. När det gäller Picanell finns Viollakrits och "neutral". Sedan finns Oliver Twist som är ganska neutral också (aldrig provat själv med jobbar i en snusaffär). Kan researcha mer om du vill!
a visst ge mej info
Citera
2008-01-17, 23:23
Medlem
__carls avatar
Oliver Twist finns i flera smaker.

Räkna dock med en överjävligt halsbränna om du har minsta problem med magen.
Citera
2008-01-18, 08:21
Medlem
Bellatrixxs avatar
Japp! Oliwer Twist och Piccanell är de allra vanligaste här uppe iallafall.

Red Man finns också, såg att Swedish Match hade dem...
Citera
2008-01-18, 14:31
Oliver Twist finns i 6 smaker vad jag vet. Kom över ett par prova-på paket. Smakerna jag hade var (om jag minns rätt):

Orginal
Eucalyptus
Sunberry
Citrus
Tropical
Mint

Måste säga att alla dessa var en trevlig upplevelse, en liten tobaksrulle att först tugga till ett par gånger och sen upp ende läppen. När smaken börjar avta så är det bara att bita till ett par gånger.
Citera
2008-02-26, 23:58
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Hur tycker ni att tuggtobak smakar? Har alldrig provat det. Bara rökt. Dock testat snus, men tyckte att det smakade skit och kräktes på dirren. Så jag undrar smakar tuggtobak som snus eller är det inte alls så starkt å eländigt? Sen undrar jag också, vad kostar en dosa oliver twist? (ca pris.)
Citera
2008-02-27, 00:42
Medlem
Har bara smakat en smak (citrus) men vet att det finns mer smaker att välja på.
Citera
2008-02-27, 11:57
Medlem
hoaxens avatar
Finns inte Oliwer twist med någon sorts Lakrits/salmiak smak också?

Edit: Det kanske är original :P
Citera
2008-02-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Hur tycker ni att tuggtobak smakar? Har alldrig provat det. Bara rökt. Dock testat snus, men tyckte att det smakade skit och kräktes på dirren. Så jag undrar smakar tuggtobak som snus eller är det inte alls så starkt å eländigt? Sen undrar jag också, vad kostar en dosa oliver twist? (ca pris.)
Du upplever förmodligen samma halsbränna och illamående som på snus. Men du kan ju testa. Oliver Twist går väl på 10-20 spänn. Dra ner och kolla vettja.

Jag köpte något testpack med Oliver Twist. Trodde man skulle tugga tuggtobaken, men den skulle snusas med kinden tydligen... Det var helt okej för övrigt. Som en mesigare snus typ.

Testat Firebreak också, om det räknas som tuggtobak (tuggummi + tobak = tuggtobak?). Tuggar man för mycket på det så får man en ordentlig halsbränna, men tar man det lite lugnare är det rätt gott.

Föredrar dock snus och cigaretter.

edit: Och ja, det finns en mängd olika smaker. Den Oliver Twisten jag testade var Artic Mint tror jag. Något i den stilen. Den smakade lite lakrits.
Citera
2008-03-01, 06:43
Medlem
Progresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxen
Finns inte Oliwer twist med någon sorts Lakrits/salmiak smak också?

Edit: Det kanske är original :P

Det är tropical. Den kör jag på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in