Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-17, 17:23
Bannlyst
Tycker ni inte att alla dessa trådar som vi nu sett, t.ex. "Gamepassions databas" "efterfesten admin login" borde passa bättre in i advancerad datorsäkerhet?
Detta postande lockar mer och mer folk hit från bl.a. fragbite och säkert lunarstorm och det förstör vårat lilla forum.

Posta dom här trådarna & lösenorden i advancerad datorsäkerhet.
Citera
2008-01-17, 17:25
Medlem
metapods avatar
Tankar och funderingar..
Precis som du beskriver ovan har det på senare tid dykt upp otals många trådar som egentligen inte har något disskussionsunderlag som kan kategoriseras som datasäkerhet. Många utav dessa trådar publicerar endast de "byten" de kommit över vid attacken, men ingen information hur de gick till väga eller dylikt skrivs ut.

Visst hade det varit underbart om sådana trådar hamnade i Avancerad Datasäkerhet, men passar dessa trådar bättre där .. än här? Många av de författare till dessa trådar har heller inte tillgång till avancerad datasäkerhet, dock står jag fast vid att dessa trådar inte passar in under rubriken datasäkerhet i huvudtaget.

Enligt mig borde dessa trådar hamna i Password-forumet, dock kvarstår problemet med att användare ej har rättigheten att posta där.
Senast redigerad av metapod 2008-01-17 kl. 17:29.
Citera
2008-01-17, 17:27
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Håller faktiskt med, Även om jag är bara lite emot dom trådarna skulle jag gjärna vill disskutera och fördjupa mig med folk som har kunskap.

Detta är omöjligt nu.
Citera
2008-01-17, 17:31
Medlem
ayanamiis avatar
Det finns ett passwordforum. Använd det!
Citera
2008-01-17, 17:33
Medlem
Det var som fan vad mycket tid alla wannabe skiddies lägger ner på det här forumet till att försöka dekryptera lösenord för att kunna logga in på någon stackares email eller hemsida. Dessutom sitter ni och klagar på så kallade "fragbite kids" när ni är ganska patetiska själv som inte har något bättre för er än att sitta och plocka lösenord och sno andras konton.

Jag förstår inte ens hur detta kan tillåtas på forumet, så länge det inte är något oerhört oseriöst forum. Alla skiddies sitter och väntar på att bli matade med läkt data från databaser så att de kan använda sina "haxx0r program" för att kunna logga in och sabotera. Detta är ett klart brott.

Det är en sak om någon framför information som medför kunskap, men att brottsliga saker förekommer förstår jag inte alls hur ni kan tillåta.
Citera
2008-01-17, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Håller faktiskt med, Även om jag är bara lite emot dom trådarna skulle jag gjärna vill disskutera och fördjupa mig med folk som har kunskap.

Detta är omöjligt nu.
Först och främst TACK! för en tråd som tar upp detta.
Personligen tycker jag det är väl kul att folk visar att dom lever ut sina hack-skills, men att dumpa databaserna här så det lockar kids blir bara sämre!
Hur ska vi disskutera om dessa saker vi som är intresserade på en nivå där vi skiter i dessa konton men är intresserade hur det tas. och hur dålig säkerhet offerna har det.

Mvh//f
Citera
2008-01-17, 17:35
Medlem
Spejnars avatar
Nya användare får inte posta i password, postar de i datasäkerhet utan ett diskussionsmaterial(info om hur/var/när/varför hacket utfördes) så ska den slängas. En massa lösenord på vift till massa kids som fortfarande kissar i sängen gör ingen nytta.

edit: Håller med xob till 100%, finns inget värde i databasdumpar(publika) sådana, tänk efter lite istället. Vill ni ha e-peen är ni ute på farlig mark.
Senast redigerad av Spejnar 2008-01-17 kl. 17:38.
Citera
2008-01-17, 17:37
Medlem
xobs avatar
dom hör verkligen inte till avancerad datasäkerhet!

dom hör inte hemma någonstans alls! fattar inte hur dom kan stanna kvar..
Senast redigerad av xob 2008-01-17 kl. 17:42.
Citera
2008-01-17, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lordvader
Det var som fan vad mycket tid alla wannabe skiddies lägger ner på det här forumet till att försöka dekryptera lösenord för att kunna logga in på någon stackares email eller hemsida. Dessutom sitter ni och klagar på så kallade "fragbite kids" när ni är ganska patetiska själv som inte har något bättre för er än att sitta och plocka lösenord och sno andras konton.

Jag förstår inte ens hur detta kan tillåtas på forumet, så länge det inte är något oerhört oseriöst forum. Alla skiddies sitter och väntar på att bli matade med läkt data från databaser så att de kan använda sina "haxx0r program" för att kunna logga in och sabotera. Detta är ett klart brott.

Det är en sak om någon framför information som medför kunskap, men att brottsliga saker förekommer förstår jag inte alls hur ni kan tillåta.

Dom du pratar om, som sitter och väntar på att bli matade på lösenord är folk som kommer från fragbite till 88%, jag ser folk som blev medlem igår, 2 inlägg och sitter och skriker ut att folk ska hjälpa till att dekryptera lösenord, allt dom gör är att sitta här på fb dag ut och dag in och bara vänta... Vänta på lösenord. Dom bidrar/bryr sig inte om forumets utveckling utan endast om sina snodda steam konton
Citera
2008-01-17, 17:40
Medlem
nops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lordvader

... 'zha lord of zha daark side' has spoken.

själv skakar jag bara på huvudet åt allt och går vidare.
Citera
2008-01-17, 17:44
Medlem
Dr.Zoidbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xob
dom hör verkligen inte till avancerad datasäkerhet!

dom hör inte hemma någonstans alls! fattar inte hur dom kan stanna kvar..

Men fortfarande som jag påpekade är jag intresserad av tillvägagången för att få den, vilka exploits dom använde och sådant. Det är i mina ögon mycket mer intressant och informativt och kan förebygga andra hackningar på liknade sidor.
Citera
2008-01-17, 17:46
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Zoidberg
Men fortfarande som jag påpekade är jag intresserad av tillvägagången för att få den, vilka exploits dom använde och sådant. Det är i mina ögon mycket mer intressant och informativt och kan förebygga andra hackningar på liknade sidor.

Jag håller med. Det närmaste vi kommit detta är när metapod förklarade hur cd-skiva dumpade efterfesten och kallade honom skiddie, dvs folk bara dumpar ut skiten för att jävlas utan att tillföra ett skit. Att de ens dumpar ut det visar på idioti.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in